Circa o treime dintre utilizatorii romani de internet fac cumparaturi online
Data publicarii: 09-05-2007 | AfaceriAproape o treime dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc magazinele online sau portalurile de licitatie ca loc pentru cumpararea de diverse bunuri, potrivit unui studiu al companiei Gemius.
Ca urmare a proiectului defasurat in Romania, in ciuda gradului foarte mare de cunostere a conceptului de cumparaturi online (97% dintre cei intervievati au auzit despre el), doar 29% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online.
In urma studiului, analistii Gemius au concluzionat ca pentru a promova dezvoltarea comertului online ar trebui garantata siguranta. Doarece economisirea de timp este de asemenea foarte importanta pentru clienti, livrarea rapida a produselor va fi un avantaj apreciat. Astfel, 44% dintre utilizatorii de internet (care au auzit de cumparaturi pe internet) considera acest lucru ca avand un grad mediu de risc din punct de vedere al tranzactiilor financiare. Dintre acestia, 6% care au facut cumparaturi pe internet, au admis ca un grad mai ridicat de securitate a platilor i-ar face sa cumpere mai des.
Cei care fac cumparaturi online sunt motivati de oferte speciale, discounturi si preturi mici. Cele mai populare produse cumparate in magazinele online sunt telefoanele si accesoriile (29%), iar in cazul licitatiilor, computerele (39%). Pentru 11% dintre cei intervievati economisirea de timp este unul dintre cele mai importante criterii pentru cumparare, in timp ce pentru 21% este economisirea de bani.
Sunt preferate magazinele online, fata de licitatii. Motivele pentru cumpararea de la magazinele online sunt: livrarea acasa (42% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi din magazinele online) si economisirea timpului (40%), pe cand in cazul licitatiilor, este faptul ca pot fi gasite bunuri greu accesibile in alte locuri (55% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi in licitatiile online), precum si faptul ca se poate comanda la orice ora (47%).
Doar 36% dintre vizitatorii unui magazine online au remarcat gradul de securitate sporit, in compartie cu licitatiile, pentru magazinele online. Contrar, 49% dintre utilizatorii de internet care participa la licitatii au mentionat procedura mai simpla de cumparare ca un mare avantaj al licitatiilor.
Studiul a fost efectuat prin intermediul chestionarelor trimise la intamplare utilizatorilor de internet in perioada 10 - 17 Octombrie 2006. Esantionul de 1.474 de subiecti a fost filtrat de catre compania Gemius si apoi comparat cu date structurale oferite de Mercury Research.
Gemius Research SRL este o filiala a companiei Gemius SA fondata in 2005. Societatea opereaza pe piata din Romania, unde ofera toate produsele de studiu Gemius.
Gemius SA este cea mai mare agentie de studii online din Europa Centrala si de Est. Gemius este prezenta in Bulgaria, Republica Cehia, Croatia, Danemarca, Estonia, Ugaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Russa, Slovacia, Slovenia, si Ucraina.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere