Peste 80% dintre romani nu au fost in strainatate in ultimii 17 ani
Data publicarii: 22-05-2007 | TurismPeste 80% romani nu au calatorit in afara granitelor dupa 1990, iar 13% intentioneaza sa isi petreaca concediul in acest an in strainatate, destinatiile preferate fiind Grecia, Turcia si Ungaria, se arata intr-un sondaj realizat de Metro Media Transilvania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale.
Vacanta pentru romani este un prilej de odihna, recuperare fizica, sociala si spirituala, acestia optand in proportii relativ egale pentru locuri izolate, linistite sau locuri pline de oameni, conform studiului Metro Media Transilvania (MMT).
Potrivit studiului, 29% din romanii care au fost intervievati au declarat ca intentioneaza sa isi petreaca concediul din acest an in tara, in timp ce 45% au spus fie ca nu au concediu, fie nu si-au ales inca o destinatie. Alti 13% au precizat ca vor merge in strainatate, dintre acestia 8% urmand sa aleaga o tara din Uniunea Europeana.
Totodata, studiul releva faptul ca 81% dintre cei intervievati nu au calatorit in strainatate. Din cei 18% care au spus ca au calatorit in afara granitelor, numai 15% au remarcat afise sau clipuri TV care faceau publicitate Romaniei. De asemenea, 86% au fost multumiti de modul in care s-au comportat strainii, iar doua treimi au spus ca nu le-a fost rusine sa isi recunoasca originea. Aproximativ o treime dintre romani au beneficiat de servicii sau produse de o mai slaba calitate decat cele similare din tara.
Informatii legate de locurile unde si-ar putea petrece vacanta au obtinut din mass-media 39% dintre cei intervievati, in timp ce numai 7% au spus ca au folosit internetul pentru a se documenta pentru concediu.
Peste 70% dintre subiecti au declarat ca si-ar dori sa viziteze Delta Dunarii, statiunile balneoclimaterice, statiunile de schi din Muntii Carpati, manastirile din Moldova, orasele mediavale din Transilvania, satele tradtionale, vestigiile istorice si Castelul Bran. Pentru romani, Capitala prezinta cel mai scazut grad de atractivitate turistica, 52% fiind putin sau deloc interesati sa o viziteze.
In privinta destinatiilor externe, romanii s-au declarat interesati de Grecia, Turcia si Ungaria. Pe de alte parte 47% din romani considera Bulgaria ca fiind o destinatie turistica mai putin sau deloc atractiva. Romania ocupa a doua pozitie in clasamentul tarilor europene, din punct de vedere a atractivitatii turistice cu o medie de 7,7. Germania, Italia, Franta si Marea Britania sunt tari despre care romanii spun ca au o imagine buna datorata economiei dezvoltate, nivelului de trai, culturii si turismului. La polul opus se situeaza Bulgaria, Albania si Republica Moldova care au imagini negative din pricina saraciei, instabilitatii politice sau subdezvoltarii economice.
Studiul a fost realizat in cursul lunii mai, pe un esantion de 1.104 persoane din 98 de localitati, marja de eroare fiind de +/-3%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall