IMM-urile pot primi finantare pentru obtinerea etichetei ecologice
Data publicarii: 12-06-2007 | AfaceriIntreprinderile mici si mijlocii pot obtine finantari publice de pana la 65 pentru o perioada de trei ani, pentru obtinerea etichetei ecologice, se arata intr-un comunicat al Camerei de Comert si Industrie Bucuresti. Eticheta ecologica se acorda in baza unui set de criterii care analizeaza impactul produsului sau al serviciului asupra mediului pe tot parcursul ciclului sau de viata.
Obtinerea etichetei ecologice nu este obligatorie in statele membre UE, insa producatorii, distribuitorii si furnizorii de servicii sunt incurajati sa indeplineasca setul de criterii pentru obtinerea ei, in contextul preocuparilor sustinute ale UE pentru reducerea efectului de sera si a poluarii mediului ambiant. Cu toate ca existenta etichetei ecologice nu este o conditie pentru achizitiile publice, la nivelul UE se pune accent pe "achizitiile publice verzi", astfel ca sunt preferate produsele cu eticheta ecologica.
In Romania, tariful pentru procesarea cererii de acordare a etichetei ecologice este de 300 euro pentru produse si 100 euro pentru servicii, la care se adauga costurile de intocmire a dosarului si de testare si verificare a produselor in cadrul unor laboratoare acreditate.
In plus, se percepe un tarif anual de 0,15% din volumul anual al vanzarilor produsului ce a obtinut eticheta ecologica.
Pana in prezent in Romania a fost acordata eticheta ecologica doar pentru textile si pentru saltele de pat, desi in sistemul de etichetare ecologica sunt incluse produse si servicii variate, pornind de la aparate frigorifice, masini de spalat rufe, masini de spalat vase, calculatoare portabile, amelioratori pentru sol si substraturi de cultura, detergenti pentru masini de spalat vase si pentru spalare manuala, detergenti universali si detergenti pentru grupuri sanitare, incaltaminte, textile, lacuri si vopsele, lampi electrice, hartie copiativa si hartie grafica, hartie absorbanta, televizoare, aspiratoare, lubrifianti si pana la servicii pentru cazare turistica si servicii de camping.
De asemenea sunt vizate de legislatia referitoare la eco-design (identificate ca oferind un mare potential pentru reducerea eficienta in termeni de cost a emisiilor de gaze de sera) echipamentele de incalzire si de incalzire a apei, sistemele de motoare electrice, birotica si sistemele de iluminat in sectoarele domestic si tertiar, electrocasnicele, electronicele de larg consum.
La nivelul Uniunii Europene, in luna februarie a acestui an, eticheta ecologica era acordata unui numar de 368 firme, pentru circa 2.500 de articole clasificate in 25 de grupe de produse si servicii. Cu doar 5% cota de piata la nivel european, produsele si serviciile etichetate ecologic inregistreaza economii substantiale in ceea ce priveste consumul de electricitate, de apa si reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
In UE eticheta ecologica este compusa dintr-un simbol grafic (o floare) insotit de informatii privind motivele pentru care acelui produs i s-a acordat eticheta ecologica. In prezent "floarea" are o raspandire neuniforma la nivelul Uniunii Europene, atat din cauza politicilor diferite de la stat la stat, cat si din cauza existentei unor etichete ecologice nationale, un exemplu fiind Germania, care utilizeaza "ingerul albastru".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial