Arbitrul pensiilor private va sanctiona fondurile ce isi fac reclama inainte de termen
Data publicarii: 10-08-2007 | MediaArbitrul pensiilor pensiilor private va verifica modul de respectare a prevederii care interzice societatilor de pe piata pensiilor private obligatorii (pilonul II) sa isi promoveze fondurile pana la 17 septembrie si va acorda sanctiuni in caz de incalcare a normelor, a anuntat, joi, institutia.
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) va face, in perioada imediat urmatoare, controale societatilor care activeaza pe piata pensiilor obligatorii care au fost deja autorizate, se spune intr-un comunicat al institutiei.
Activitatile de promovare a fondurilor de pensii obligatorii sunt interzise pana la 17 septembrie 2007, data de la care populatia isi poate alege un fond de pensii privat.
Arbitrul pensiilor private aminteste ca, in cazul in care fapta savarsita constituie infractiune, va sesiza organele de urmarire penala. Astfel, v or fi sanctionate activitatile de atragere a participantilor la un fond de pensii administrat privat si chiar obtinerea acordului de aderare a unor persoane la fondul respectiv.
CSSPP va sanctiona, de asemenea, si nerespectarea reglementarilor privind promovarea fondurilor de pensii obligatorii inainte de data mentionata.
Potrivit legii, fondurile de pensii obligatorii, administratorii, agentii de marketing si persoanele afiliate acestora nu trebuie sa transmita informatii false sau inselatoare, deoarece romanii isi pot face o impresie falsa despre fondul de pensii si administratorul acestuia. Totodata, sunt interzise afirmatiile sau previziunile despre evolutia unui fond de pensii, altfel decat prevederile normelor CSSPP.
Reprezentantii fondurilor de pensii obligatorii nu au dreptul sa ofere beneficii colaterale, cu scopul de a convinge o persoana sa adere la un fond de pensii sau sa ramana participanta la acesta. De asemenea, sunt interzise acordarea unor foloase pentru a atrage potentiali participanti sau difuzarea de materiale publicitare in legatura cu un fond de pensii obligatorii ori cu administrator, inainte ca acel fond de pensii si administrator sa fie autorizat de CSSPP.
Reprezentantii fondurilor de pensii obligatorii nu trebuie sa difuzeze materiale publicitare inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii autorizate de CSSPP, iar entitatile care nu au fost autorizate de catre CSSPP nu au voie sa desfasoare activitati in domeniul pensiilor obligatorii.
Arbitrul pensiilor private reaminteste ca la data de 17 septembrie 2007 incepe perioada de patru luni de zile in care se desfasoara procedura de aderare initiala la fondurile de pensii administrate privat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online