Publicitatea inselatoare va fi amendata cu pana la 30.000 de lei
Data publicarii: 16-08-2007 | MediaPublicitatea inselatoare si publicitatea comparativa ilegala ar putea fi sanctionate cu amenzi intre 3.000 lei si 30.000 lei, niveluri de pana la 7,5 ori mai ridicate decat cele actuale, iar atributiile Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) in domeniul publicitatii vor fi extinse, noteaza Gardianul.
Comerciantul prejudiciat poate sa se adreseze si instantei, daca publicitatea inselatoare si cea comparativa ilegala determina daune patrimoniale sau morale, potrivit unui proiect de lege privind publicitatea inselatoare si comparativa publicat, ieri, pe pagina de Internet a MEF. Reglementarile actuale stabilesc amenzi cuprinse intre 500 de lei si 4.000 lei.
Proiectul de act normativ transpune prevederile unei directive a Parlamentului European si Consiliului UE din 12 decembrie 2006 privind publicitatea inselatoare si comparativa.
Publicitatea TV se supune Legii audiovizualului
Prevederile nu vor fi aplicate in cazul publicitatii difuzate in cadrul programelor de radiodifuziune si televiziune, care se supune Legii audiovizualului, iar la momentul intrarii in vigoare a actului normativ vor fi abrogate prevederile privind publicitatea inselatoare si comparativa ilegala din Legea 148/2000.
Actul normativ urmareste si completarea atributiilor MEF din domeniul publicitatii prin aplicarea, in viitor, si a dispozitiilor din domeniul publicitatii inselatoare, anterior in sarcina Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online