Carrefour deschide, la Iasi, primul hypermarket din zona Moldovei
Data publicarii: 10-10-2007 | AfaceriCarrefour deschide, miercuri, la Iasi, primul hypermarket din Moldova si al noualea din Romania, dupa o investi]ie de 20 milioane euro. Carrefour face parte din complexul Felicia, situat in partea de sud a Iasiului, centru comercial ce mai cuprinde Media Galaxy si Intersport plus alte aproape 90 de magazine si restaurante.
"Felicia este al patrulea proiect major dezvoltat de Soconac in Romania si care a necesitat o investitie globala de 40 milioane euro. Complexul va permite crearea a peste 1.100 locuri de munca - 600 pentru hypermarket si 500 pentru galeriile comerciale - cat si 1.000 de locuri de parcare", a declarat, marti, in conferinta de presa, directorul general al operatiunilor Carrefour in Romania, Jacobo Caller.
Potrivit acestuia, complexul Felicia are o suprafata inchiriabila de 30.000 mp dintr-un total de sapte hectare.
"La Iasi, Carrefour va oferi peste 55.000 de articole, pe o suprafata de peste 8.600 mp. Ca element de noutate, hypermarketul este dotat cu laboratoare proprii de productie, respectiv brutarii, patisarii, macelarii si peste proaspat", a declarat, la randul lui, directorul Carrefour Felicia Iasi, Catalin Samara.
Deschiderea oficiala a hypermarketului se va desfasura marti, la orele 18.00, in prezenta oficialitatilor locale cat si actritei Stela Popescu, costumata in Cucoana Chirita, care va taia panglica inaugurala.
In luna octombrie, Carrefour va deschide inca un hypermarket la Cluj in timp ce anul viitor vor mai fi inaugurate magazine la Bucuresti, Oradea, Arad, Pitesti, Braila (doua) si inca unul la Iasi. In 2006, cifra de afaceri a Carrefour Romania a crescut cu 39, fata de anul 2005, pana la suma de 609 milioane euro.
In iunie 2007, Carrefour a facut obiectul unui scandal international de presa. Mass-media franceza a relatat ca reprezentantii firmei au apelat la presedintele Senatului Frantei pentru ca acesta sa intervina pe langa omologul sau roman, Nicolae Vacaroiu (PSD), pentru a facilita construirea unui centru Carrefour in Romania. In martie 2007, Carrefour a solicitat Primariei Iasi, condusa de primarul PSD Gheorghe Nichita, concesiunea unui teren de patru hectare, fara licitatie, in imediata apropiere a hypermarketului inaugurat marti. Intentia Carrefour era de a extinde hypermarketul.
In cele din urma, Consiliul Local, unde majoritari sunt pesedistii, a decis organizarea unei licitatii insa firmele care participa trebuie sa obtina un aviz de la Carrefour pentru a folosi aceeasi cale de acces rutier. Oficialii primariei iesene au explicat ca, dat fiind traficul si strazile din zona, un alt drum de acces nu este posibil spre terenul in cauza.
Atat presedintele Senatului francez cat si Nicolae Vacaroiu au infirmat acuzatiile ca ar fi intervenit pentru constructia magazinului de la Iasi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial