Siteurile, bureti care absorb profituri
Data publicarii: 15-10-2007 | AfaceriStudiul facut de PricewaterhouseCoopers estimeaza ca incasarile din publicitatea online din Romania pe 2007 vor ajunge la aproximativ 14 milioane de euro, noteaza Adevarul. "Un site poate sau nu sa fie o afacere profitabila. Depinde de businessplan, de echipa, de investitie, de piata vizata, de cresterea asumata, de indicatorii financiari. Intrarea fiind libera, e mult mai usor de instrumentat o afacere web. Mentenanta ei, insa, costa bani buni. Dupa ce un site trece de primii trei ani, poate fi considerat matur. Si de obicei, breakevenul vine la trei ani", crede Claudiu Gamulescu, Marketing & Comunicare Boom Advertising.
De aceeasi parere este si Mihai Seceleanu de la InternetCorp: "Se poate vorbi de profit serios numai la cativa ani de la lansare. Noi suntem inca la stadiul la care reinvestim continuu in dezvoltarea extensiva si intensiva a retelei".
Conform bilantului depus la Ministerul de Finante pentru anul 2006, BOOM a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2,5 milioane de euro si un venit net de 32.000 de euro. Cu doar opt salariati, InternetCorp se poate lauda cu un "boom" pe piata. Compania a avut in 2006 o cifra de afaceri de aproximativ 140.000 de euro si un profit net de 91.000 euro. Brokerii online isi valorifica spatiul web in preturi de rate card.
Media Pro Interactiv, de exemplu, cere intre 32 lei si 70 lei pe 1.000 de afisari (CPM), in functie de site si de targetul la care advertiserul poate avea acces. Site-urile publicatiilor de business au un pret mai mare. Valoarea comisionului pe care aceasta il practica se incadreaza intre 10% si 20%, dupa spune directorul general la Media Pro Interactiv, Orlando Nicoara. La fel procedeaza si AdTarget, tarifele variaza de la 36 lei/CPM pana la 58 lei/CPM pentru site-urile de top, precizeaza managerul executiv, Daciana Paraschiv.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București