Ce vor romanii sa vada la TV: Moarte, sex, speranta si fotbal
Data publicarii: 05-11-2007 | MediaUltimul trend in materie de strategie catodica a fost definit prin formula "moarte si sex", noteaza Gandul. Cea mai recenta directie adoptata de televiziunile romanesti include aceste doua componente "extreme". In trapul catre rating, posturile de tot felul apeleaza la aceasta reteta infailibila, in stare sa alimenteze atat curiozitatea morbida, cat si apetenta pentru gaura cheii. Audientele pe care le inregistreaza, noapte de noapte, epopeea Elodiei de la OTV, precedentele "trufandale" precum cazurile Corina Vasile - Ralph si doctorul Tranca - Andreea, sunt marturia dincolo de echivoc a succesului pe care idilele horror il au la public.
Totusi, combinatia fatala moarte si sex a intervenit de curand in "patrimoniul" televiziunilor neaose. Izbanda in detrimentul altor genuri a luat amploare odata cu "revolutia" stilistica a lui Dan Diaconescu. Raman, insa, valabile si eficiente si alte formate de televiziune, precum veteranul "Surprize, Surprize" si "Dansez pentru tine", ajuns deja la al patrulea sezon.
Se vede treaba ca romanul are nevoie, pentru a contrabalansa excesul de adrenalina provocat de morti si raniti, de ceva semnale din zona mai luminoasa a vietii. Chiar daca povestile de la "Surprize" si "Dansez"sunt uneori terifiante, chiar daca drama isi are rolul ei principal, macar aici finalul e cat se poate de happy. Dupa satisfactia meschina de a fi fost scutit de intamplari infioratoare precum cele prezentate la tv, telespectatorul o incearca si pe cea a rezolvarii cazurilor unor amarati. Dupa spetele disperate de pe posturile concurente, au nevoie de o doza de speranta, pentru a-si echilibra viata petrecuta in fata televizorului.
De 9 ani, "Surprizele" Andreei Marin inregistreaza, in serile de sambata, audiente zdravene, chiar si in conditiile prabusirii generale a ratingurilor din ultimii ani. "Dansez pentru tine" aduna in mod constant, in "Minutul de aur", cam doua milioane si jumatate de privitori. Comparativ cu audientele gravitand in jurul lui zero, cu care se multumesc mare parte dintre canalele romanesti, astfel de rezultate par de domeniul celui mai indraznet SF.
Cel de-al treilea factor important care genereaza, negresit, audienta este si cel mai vechi. Cand e vorba de fotbal, nimic nu mai conteaza. Un meci cu miza striveste orice blockbuster, orice emisiune cu nefericiti, orice crima odioasa, prezentata in toata splendoarea lui. Cand baietii nostri (fie ca sunt ai lui Piturca, ai lui Gigi ori ai altui strateg de teren si vestiare) au de jucat o partida importanta, s-a terminat. Un joc in Liga Campionilor ori unul in care se decide calificarea Nationalei, iata ce-i mana pe romani sa se adune negresit in jurul televizoarelor.
Integral in Gandul
Redactia BankNews.ro te invita sa comentam impreuna aceasta stire pe Yahoo Messenger. Adauga adresa banknews_punct_ro@yahoo.com in lista ta de prieteni.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online