Ce vor romanii sa vada la TV: Moarte, sex, speranta si fotbal
Data publicarii: 05-11-2007 | MediaUltimul trend in materie de strategie catodica a fost definit prin formula "moarte si sex", noteaza Gandul. Cea mai recenta directie adoptata de televiziunile romanesti include aceste doua componente "extreme". In trapul catre rating, posturile de tot felul apeleaza la aceasta reteta infailibila, in stare sa alimenteze atat curiozitatea morbida, cat si apetenta pentru gaura cheii. Audientele pe care le inregistreaza, noapte de noapte, epopeea Elodiei de la OTV, precedentele "trufandale" precum cazurile Corina Vasile - Ralph si doctorul Tranca - Andreea, sunt marturia dincolo de echivoc a succesului pe care idilele horror il au la public.
Totusi, combinatia fatala moarte si sex a intervenit de curand in "patrimoniul" televiziunilor neaose. Izbanda in detrimentul altor genuri a luat amploare odata cu "revolutia" stilistica a lui Dan Diaconescu. Raman, insa, valabile si eficiente si alte formate de televiziune, precum veteranul "Surprize, Surprize" si "Dansez pentru tine", ajuns deja la al patrulea sezon.
Se vede treaba ca romanul are nevoie, pentru a contrabalansa excesul de adrenalina provocat de morti si raniti, de ceva semnale din zona mai luminoasa a vietii. Chiar daca povestile de la "Surprize" si "Dansez"sunt uneori terifiante, chiar daca drama isi are rolul ei principal, macar aici finalul e cat se poate de happy. Dupa satisfactia meschina de a fi fost scutit de intamplari infioratoare precum cele prezentate la tv, telespectatorul o incearca si pe cea a rezolvarii cazurilor unor amarati. Dupa spetele disperate de pe posturile concurente, au nevoie de o doza de speranta, pentru a-si echilibra viata petrecuta in fata televizorului.
De 9 ani, "Surprizele" Andreei Marin inregistreaza, in serile de sambata, audiente zdravene, chiar si in conditiile prabusirii generale a ratingurilor din ultimii ani. "Dansez pentru tine" aduna in mod constant, in "Minutul de aur", cam doua milioane si jumatate de privitori. Comparativ cu audientele gravitand in jurul lui zero, cu care se multumesc mare parte dintre canalele romanesti, astfel de rezultate par de domeniul celui mai indraznet SF.
Cel de-al treilea factor important care genereaza, negresit, audienta este si cel mai vechi. Cand e vorba de fotbal, nimic nu mai conteaza. Un meci cu miza striveste orice blockbuster, orice emisiune cu nefericiti, orice crima odioasa, prezentata in toata splendoarea lui. Cand baietii nostri (fie ca sunt ai lui Piturca, ai lui Gigi ori ai altui strateg de teren si vestiare) au de jucat o partida importanta, s-a terminat. Un joc in Liga Campionilor ori unul in care se decide calificarea Nationalei, iata ce-i mana pe romani sa se adune negresit in jurul televizoarelor.
Integral in Gandul
Redactia BankNews.ro te invita sa comentam impreuna aceasta stire pe Yahoo Messenger. Adauga adresa banknews_punct_ro@yahoo.com in lista ta de prieteni.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall