Piata de retail din Romania va ajunge la 40 miliarde de euro anul acesta

Data publicarii: 06-11-2007 | Afaceri

Piata de retail din Romania, a doua ca marime din Europa Centrala si de Est, va ajunge la 40 miliarde euro anul acesta si va depasi 100 de miliarde euro pana in 2010 daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani, a declarat directorul de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai.

"Anul 2007 a fost unul de apogeu al pietei de retail din Romania, care va atinge pana la finele anului valoarea de 40 de miliarde de euro. Aceasta dezvoltare s-a datorat si conjuncturii economice pozitive inregistrata in Romania dupa aderare, si anume cresterea salariilor, a consumului si scaderea extraordinara a somajului - mai ales in zonele urbane", a explicat Andreea Mihai, in cadrul unui forum dedicat pietei de retail.

Ea a adaugat ca pana in 2010 comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, anul trecut ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%. Anul trecut, in capitala, comertul modern a reprezentat 60% din totalul comertului din Bucuresti, in crestere cu 11% fata de 2005.

Pentru anul acesta se estimeaza ca valoarea cheltuielilor pentru consum va ajunge la 1.022 lei pe luna pentru o gospodarie, care include in medie 2,8 persoane. Cheltuielile alimentare vor reprezenta 47% din suma mentionata.

Potrivit reprezentantilor Carrefour Romania, printre punctele slabe ale pietei romanesti de retail se numara sectorul produselor proaspete - care este insuficient dezvoltat - si infrastructura subdezvoltata. Expansiunea retailului romanesc este in continuare amenintata de raportul dezechilibrat pret - teren, de dezvoltarea alerta a retelelor de magazine si de migratia fortei de munca, potrivit oficialilor Carrefour.

Piata romaneasca de retail era detinuta anul trecut in proportie de 45,2% de segmentul magazinelor cash&cary. Segmentul hipermarketurilor detinea 23,5%, supermarketurile 18,1%, iar magazinele de tip discount 11%. Magazinele de proximitate au avut anul trecut 2,2% din totalul pietei de retail.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG