Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT & C va ajunge la 1,5 miliarde euro pana in 2010
Data publicarii: 05-03-2008 | AfaceriPiata locala de retail electronic, electrocasnic si IT & C va inregistra un ritm de crestere anual de 10-15% pana in 2010 cand va ajunge la valoarea de 1,5 miliarde euro, au declarat reprezentantii Grupului Flamingo International.
"Credem ca piata va creste pana in 2010 cu circa 15% anual fiind sustinuta si de cresterea indicatorilor macroeconomici cum ar fi produsul intern brut a carui majorare va sustine si cresterea puterii de cumparare a romanilor. Totusi suntem in continuare sub piete precum Ungaria sau Cehia din punct de vedere a ratei de penetrare a internetului sau a numarului de PC-uri pe 1.000 de locuitori", a declarat presedintele Flamingo International, Dragos Simion.
Acesta a adaugat ca nu crede ca cel putin pana la finele lui 2009, nici un jucator european de profil nu va mai patrunde pe piata din Romania, deoarece aceasta este disputata momentan de cei trei mari jucatori prezenti si anume, Altex, Flamingo si Domo, motiv pentru care noii intrati nu vor putea atinge o cota semnificativa decat printr-o eventuala achizitie.
Flamingo International a obtinut anul trecut o cota de piata de circa 16% pe care intentioneaza sa si-o mareasca anul acesta pana la 18%. Tot in 2007 compania a inregistrat o cota de 24% pe segmentul consolelor si de 17% pe segmentul echpamentelor GPS.
Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT & C a inregistrat anul trecut o valoare de circa un miliarde de euro, din care 25% a fost detinut de segmentul de IT & C, 35% de bunurile maro (electronicele) si restul de 40% a fost reprezentat de bunurile albe (electrocasnicele).
Potrivit reprezentantilor Flamingo, pana in 2010, ponderea acestor segmente in total piata se va schimba, primul loc fiind ocupat de IT & C cu 40%, urmat de bunurile albe si cele maro fiecare cu 30%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial