Comert online de un miliard de euro, in doi ani
Data publicarii: 18-04-2008 | AfaceriComertul electronic se va dubla in acest an in Romania si va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, urmind sa atinga pragul de un miliard de euro in 2010, sustin reprezentantii companiilor cu activitate online, principalele produse vindute pe aceasta piata fiind cele din domeniul IT & C.
Ritmul de crestere se va mentine si in urmatorii trei ani, ca urmare a cresterii accesului la Internet si a ofertelor disponibile, precum si a gradului sporit de securizare a platilor online.
"Daca piata online din Uniunea Europeana se va majora cu cite 25% in urmatorii patru ani si va depasi 400 de miliarde de euro in 2011, cea romaneasca evolueaza si mai rapid si va depasi un miliard de euro in 2010.
In prezent, sint 1.500 de magazine online. Pe acest segment intra cite un magazin pe zi, insa la doua zile iese unul", a declarat Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PCfun si electrofun.
Anul trecut, conform estimarilor investitorilor din industria de profil, comertul online a atins 125 de milioane de euro, circa 80% din produsele vindute apartinind segmentului de IT & C. "Internetul, ca instrument de shopping, se extinde din ce in ce mai mult si catre alte categorii, cum sint electrocasnicele, imbracamintea, cadouri, ceasuri, articole pentru copii si turism", a adaugat omul de afaceri.
La rindul sau, directorul de divizie online a grupului K Tech, Ciprian Scarlat, apreciaza ca piata online se va situa, in 2010, in intervalul 900 de milioane de euro - un miliard euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online