Vacanta i-a alungat pe romani de pe internet
Data publicarii: 03-05-2008 | MediaSite-urile au inregistrat scaderi considerabile in saptamana concediului de Paste si de 1 Mai, noteaza Evenimentul Zilei.
Internetul autohton a trecut printr-o perioada de relanti in saptamana libera de Paste si de 1 Mai. Cu exceptia unui singur site - acasa.ro - toate ocupantele Topului 20 al clasamentului general au avut cu mult mai putini vizitatori in comparatie cu saptamana trecuta. O explicatie a specialistilor: consumul de internet se concentreaza la birou. O alta: rata de penetrare a webului in randul celor care au fost in concediu este de 90%.
Cu spatele la calculator
Liderul clasamentului general, gsp.ro, a pierdut aproape 300.000 de vizitatori in aceasta saptamana, iar jocul conquiztador - peste 100.000. O scadere semnificativa s-a vazut si la "Cancan", pagina ziarului tabloid fiind accesata cu mai putin de 216.000 de persoane.
"In primul rand, este vorba de cele doua vacante legate, cea de Paste si cea de 1 Mai", este de parere Calin Rotarus, managing director Arbo Interactive. "In al doilea rand, variatia tine si de penetrarea pe grupe de varste. In grupele sociale care acum sunt la munte si pe litoral - pusti, elevi de liceu, studenti - penetrarea netului este de peste 90%", considera el.
Orlando Nicoara, director general MediaPro Interactive, considera normale scaderile in perioada vacantelor. "Este surprinzator ca diferentele sunt mai mari fata de perioada Sarbatorilor de Iarna, dar se poate explica si prin vremea frumoasa, astfel ca multi au iesit la plimbare", spune el.
Fluctuatia de vacanta indica mai mult decat un interes scazut fata de mediul on-line. "Internetul nu mai este o caracteristica a celor «obsedati», a devenit pur si simplu o parte cotidiana din noi. Fluctuatiile fac parte din viata noastra. Pot spune ca este o tendinta spre normalitate", este de parere Calin Rotarus.
Paginile de stiri, cele mai afectate
In valul de scaderi, un singur site din Top 20 a crescut, acasa.ro. "Au un serviciu de felicitari foarte bine optimizat", explica Orlando Nicoara. De altfel, site-urile de divertisment, felicitari, dating (sentimente. ro, ele.ro) au pierdut putin. Trilulilu.ro, un fel de youtube romanesc, a scazut usor, chiar daca un astfel de site e preferat tot la serviciu. "In general, site-urile video sunt accesate si pe baza filmuletelor virale care circula. Sunt clipuri funny primite pe mail. La birou se consuma astfel de videoclipuri", explica Orlando Nicoara.
Categoria stiri/media a inregistrat un minus. "Perioada de consum maxim a internetului - Primetime - este in timpul zilei, de la 8.00-9.00 pana pe la 17.00-18.00, cand lumea este la birou. Si, practic, toata saptamana a fost vacanta. In cazul ziarelor on-line, scaderea poate fi explicata si de faptul ca au fost zile in care informatiile nu au fost actualizate", considera Nicoara.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online