Vacanta i-a alungat pe romani de pe internet
Data publicarii: 03-05-2008 | MediaSite-urile au inregistrat scaderi considerabile in saptamana concediului de Paste si de 1 Mai, noteaza Evenimentul Zilei.
Internetul autohton a trecut printr-o perioada de relanti in saptamana libera de Paste si de 1 Mai. Cu exceptia unui singur site - acasa.ro - toate ocupantele Topului 20 al clasamentului general au avut cu mult mai putini vizitatori in comparatie cu saptamana trecuta. O explicatie a specialistilor: consumul de internet se concentreaza la birou. O alta: rata de penetrare a webului in randul celor care au fost in concediu este de 90%.
Cu spatele la calculator
Liderul clasamentului general, gsp.ro, a pierdut aproape 300.000 de vizitatori in aceasta saptamana, iar jocul conquiztador - peste 100.000. O scadere semnificativa s-a vazut si la "Cancan", pagina ziarului tabloid fiind accesata cu mai putin de 216.000 de persoane.
"In primul rand, este vorba de cele doua vacante legate, cea de Paste si cea de 1 Mai", este de parere Calin Rotarus, managing director Arbo Interactive. "In al doilea rand, variatia tine si de penetrarea pe grupe de varste. In grupele sociale care acum sunt la munte si pe litoral - pusti, elevi de liceu, studenti - penetrarea netului este de peste 90%", considera el.
Orlando Nicoara, director general MediaPro Interactive, considera normale scaderile in perioada vacantelor. "Este surprinzator ca diferentele sunt mai mari fata de perioada Sarbatorilor de Iarna, dar se poate explica si prin vremea frumoasa, astfel ca multi au iesit la plimbare", spune el.
Fluctuatia de vacanta indica mai mult decat un interes scazut fata de mediul on-line. "Internetul nu mai este o caracteristica a celor «obsedati», a devenit pur si simplu o parte cotidiana din noi. Fluctuatiile fac parte din viata noastra. Pot spune ca este o tendinta spre normalitate", este de parere Calin Rotarus.
Paginile de stiri, cele mai afectate
In valul de scaderi, un singur site din Top 20 a crescut, acasa.ro. "Au un serviciu de felicitari foarte bine optimizat", explica Orlando Nicoara. De altfel, site-urile de divertisment, felicitari, dating (sentimente. ro, ele.ro) au pierdut putin. Trilulilu.ro, un fel de youtube romanesc, a scazut usor, chiar daca un astfel de site e preferat tot la serviciu. "In general, site-urile video sunt accesate si pe baza filmuletelor virale care circula. Sunt clipuri funny primite pe mail. La birou se consuma astfel de videoclipuri", explica Orlando Nicoara.
Categoria stiri/media a inregistrat un minus. "Perioada de consum maxim a internetului - Primetime - este in timpul zilei, de la 8.00-9.00 pana pe la 17.00-18.00, cand lumea este la birou. Si, practic, toata saptamana a fost vacanta. In cazul ziarelor on-line, scaderea poate fi explicata si de faptul ca au fost zile in care informatiile nu au fost actualizate", considera Nicoara.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale