Peste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci
Data publicarii: 15-05-2008 | AfaceriPeste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), din totalul acestora 883 de societati reprezentand firme straine, a declarat Valeriu Geambazu, purtatorul de cuvant al institutiei.
"La nivelul anului 2007 la OSIM au fost primite 10.988 de solicitari de inregistrare de marca din partea firmelor romanesti si 883 din partea celor straine. Tot anul trecut am primit la Oficiu 1.673 de cereri de reinnoire a contractului. Fata de 2006 numarul de cereri a crescut semnificativ, iar pentru anul acesta ne astetam la un flux mult mai mare de solicitari din partea IMM, asta datorita numarului mare de programe de finantare de care beneficiaza acestea", a precizat reprezentantul OSIM.
Potrivit acestuia, orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Aceasta presupune ca pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului ori combinatii de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne.
De aceste aspecte depinde si costul aferent inregistrarii, astfel ca in functie de natura solicitarii si prezentarea grafica, taxele care trebuie achitate pot ajunge pana la 7.500 de lei.
Valeriu Geambazu a tinut, totodata, sa sublinieze cat de important este ca firmele sa-si inregistreze marcile. "Inregistrarea marcilor confera titularului dreptul exclusiv de folosinta si, totodata, ii asigura siguranta ca marca sa este protejata impotriva contrafacerii si imitarii frauduloase. Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea facand distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei", sustine reprezentantul OSIM.
De mentionat, insa, ca nu toate marcile pot fi inregistrate. Potrivit site-ului institutiei vizate, sunt excluse de la protectie si nu pot fi inregistrate marcile lipsite de caracter distinctiv, cele compuse exclusiv din semne sau din indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante. De asemenea, nu sunt eligibile marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, cele care sunt contrare ordinei publice sau bunelor moravuri, sau marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale