Produsul intern brut din zona euro a fost peste asteaptari in primul trimestru din 2008
Data publicarii: 15-05-2008 | InternationalCresterea economica in zona euro a fost mai mare decat se astepta in primul trimestru din 2008, fata de cele trei luni precedente, in principal datorita performantelor robuste ale economiei germane, cea mai puternica din Europa, potrivit statisticilor, informeaza Reuters.
PIB-ul in cele 15 state ce folosesc moneda europeana a crescut cu 0,7% in perioada ianuarie-martie, fata de trimestru precedent marcand o crestere de 2,2% pe an, potrivit biroului de statistica al Uniunii Europene.
Rezultatele au fost peste estimarile analistilor, comparativ cu cresterea de 0,4% in ultimele trei luni din 2007.
Economistii si Comisia Europeana (CE) au estimat o crestere trimestriala de 0,5%.
In termeni anuali, economistii se asteptau la o crestere de 1,9%, fata de 2,2% in ultimele luni din 2007.
Potrivit CE, ritmul de crestere economica se va reduce in al doilea trimestru pe fondul conditiilor dificile de creditare, a incetinirii cresterii economice mondiale, a aprecierii euro si a majorarii preturilor la bunurile de consum, fiind de 1,7% pentru 2008, fata de 2,6% in 2007.
PIB-ul Germaniei a crescut cu 1,5% in primul trimestru, depasind asteptarile.
PIB-ul din Franta, cea de-a doua economie din zona euro, a crescut cu 0,6%, depasind asteptarile.
Eurostat a confirmat ca inflatia din zona euro in luna aprilie s-a temperat la 3,3%, de la nivelul record de 3,6% inregistrat in martie.
Inflatia in luna aprilie a fost de 0,3%, fiind alimentata de o crestere de 1% a preturilor la energie si o crestere de 0,5% a costurilor la alimente, alcool si tutun.
Preturile la energie au crescut cu 10,8% in aprilie, iar cele la alimente, alcool si tutun cu 5,4%.
Banca Centrala Europeana (BCE) doreste ca inflatia anuala sa fie sub 2%, insa a mentinut rata dobanzii neschimbata de la jumatatea anului 2007, deoarece se asteapta ca cresterea inflatiei sa fie temporara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial