Afacerile Rompetrol Rafinare au crescut in primele 3 luni cu 57%, la un miliard dolari
Data publicarii: 16-05-2008 | AfaceriRompetrol Rafinare a inregistrat in primele trei luni ale anului o cifra de afaceri bruta de un miliard dolari, in crestere cu 57% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand acest indicator a fost de 664 milioane dolari, potrivit datelor preliminare si neauditate prezentate de Rompetrol.
"Profitul operational din aceeasi perioada (EBITDA) a fost de 11,6 milioane dolari, cu 59 % mai putin decat in primele trei luni ale lui 2007, cand acesta era de 28 milioane dolari. Cauzele acestui rezultat sunt legate de evolutia pretului barilului de titei pe piata internationala, cu efect in reducerea marjelor de rafinare, si deprecierea dolarului in raport cu euro, care au determinat si un rezultat net negativ de 48 de milioane dolari (trimestrul intai 2008). Comparatia cu perioada similara a anului trecut indica o crestere a pretului titeiului cu aproximativ 70%. Rezultatele financiare au fost influentate negativ si de cresterea cheltuielilor financiare, ca urmare a majorarii dobanzilor de referinta pe piata interbancara", potrivit unui comunicat al Rompetrol.
Rafinaria Petromidia estimeaza pentru acest an un avans al cifrei de afaceri nete pana la 3,16 miliarde dolari si un profit operational (EBIT) de pana la 40,83 milioane dolari.
In 2007, cifra de afaceri neta consolidata ale Rompetrol Rafinare s-a cifrat la 2,61 miliarde dolari (6,41 miliarde lei), iar profitul operational consolidat de 33,81 milioane dolari (aproximativ 83,05 milioane lei).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online