Piata media ruleaza peste jumatate de miliard de euro in 2008
Data publicarii: 28-08-2008 | MediaDupa un avans de 32% in 2007, piata media romaneasca va creste cu circa 22% in 2008, pana la 590 milioane de euro, din care TV-ul va reprezenta 385 milioane de euro, printul, 90 milioane de euro, outdoorul, 70 mil. euro, radioul, 38 mil. euro si online-ul, 15 milioane de euro.
Potrivit Initiative, ritmul de crestere a incetinit si piata se afla intr-o perioada de maturizare. In ceea ce priveste advertisingul, cheltuielile nete vor creste in 2008 cu circa 23%-24%, ritm de crestere care se va tempera in urmatorii cinci-sapte ani, pana cand va ajunge la circa 5%-8%. Televiziunea ramane cel mai puternic canal media. Potrivit estimarilor agentiei, in 2008, acesta va atrage 66% din totalul veniturilor din advertising, adica circa 383-385 milioane de euro net. In ciuda audientei in scadere, si publicitatea radio va creste cu circa 26%. In ceea ce priveste presa scrisa, grupurile mari de presa isi vor continua expansiunea, prin achizitii sau lansari, iar prezenta online a publicatiilor va fi mai pregnanta.
Piata va continua trendul ascendent, in principal datorita alegerilor, Initiative estimand o crestere a investitiilor nete publicitare de peste 10%. Estimarile Initiative in ceea ce priveste publicitatea online in 2008 sunt mai pesimiste decat ale celor mai multi jucatori din domeniu. Astfel, agentia estimeaza ca online-ul va atrage in 2008 un buget de circa 15-16 mil. euro. In 2007, 71% din bugetul dedicat internetului au fost cheltuite pe bannere, 24%, pe proiecte speciale, 1%, pe advertoriale si 4%, pe campanii de e-mail marketing. Principalii advertiseri online sunt din domeniile telecom, auto, bancar si IT.
Cosmeticele (480 mil. euro), produsele de ingrijire a parului (434,8 mil. euro) si serviciile financiar-bacare si de asigurari (423 mil. euro) sunt cele mai importante categorii de advertiseri in 2007. Locurile trei si patru sunt ocupate de serviciile de telecomunicatii mobile (349, 9 mil. euro) si bere (297,1 mil. euro).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare