Zece lucruri pe care retailerii online nu ti le vor spune niciodata
Data publicarii: Astazi, 02-12-2008 | AfaceriMagazinele virtuale atrag din ce in ce mai multi clienti, principalii jucatorii pe piata online ajungand sa aiba profituri mai mari decat o parte a retailerilor clasici. Cumparatorii sunt atrasi de modul facil in care isi pot achizitiona obiectele dorite si de preturile mici, insa, in unele cazuri sunt si riscuri sau informatii pe care proprietarii magazinelor nu le spun.
1. Cu cat estimarile de profit ale retailerilor sunt mai proaste, cu atat sansa sa faci o afacere buna este mai mare. Comerciantii, fie fizici fie virtuali, traiesc din rularea marfurilor. Profiturile lor sunt direct corelate cu volumul vanzarilor, de aceea, magazinele incep sa scada preturile imediat ce apar semnalele diminuarii vanzarilor.
2. "Transportul gratuit" al produselor nu este tocmai gratuit. Transportul bunurilor comandate este unul dintre costurile cele mai mari pentru un magazin. De aceea, proprietarii cauta sa gaseasca solutii sa isi acopere cat mai subtil aceste costuri. Cea mai comuna metoda este impunerea unei comenzi minime.
3. Ratingurile acordate produselor de clienti sunt intr-o mica masura relevante. Majoritatea magazinelor online le permit cumparatorilor sa acorde o nota produselor sau sa isi scrie parerea despre ele. Potrivit unui studiu al National Retail Federation cei mai multi clienti au tendinta sa isi prezinte achizitia in termeni pozitivi, chiar daca realitatea este alta.
4. "Poti returna orice dar...cu un pret". Multi clienti sunt incantati de promisiunea ca pot returna produsul daca nu functioneaza asa cum isi doresc. Retrimiterea bunului inseamna un cost suplimentar pentru comerciant pe care il va amortiza in diferite forme. In primul rand prin impunerea unor taxe suplimentare de transport ce pot ajunge la 5-10% din valoarea produsului. Apoi, daca un client si-a facut un obicei din returnarea obiectelor, contul sau va fi blocat si nu va mai putea achizitiona nimic de pe acel site.
5. Avantajul obtinut prin neplata TVA-ului este pe cale de disparitie. In multe tari, produsele vandute prin magazinele virtuale sunt mai ieftine decat in cele clasice, datorita neadaugarii TVA-ului. Firmele care detin magazinele sunt inregistrate in state diferite, de obicei cu o politica fiscala avantajoasa, si se supun regulilor statului respectiv. Unele tari insa au de gand sa schimbe situatia si sa ii determine pe comerciantii online sa se supuna fiscalitatii locale.
6. Securitatea datelor nu este intotdeauna o certitudine. Fraudele online au capatat o amploare uriasa in ultimii ani, iar o parte din victime sunt chiar clientii magazinelor virtuale. Hackerii pot sparge barierele de securitate ale site-urilor si fura informatiile bancare ale utilizatorilor.
7. Adresa de e-mail pentru plangeri e o gaura neagra pentru mesajele clientilor. Legatura cu clientii este, in general, foarte importanta pentru comercianti. Atat ca in cazul magazinelor online acest lucru se realizeaza cu dificultate. Nu putine sunt cazurile in care trece mai mult de o zi pana sa ti se raspunda la un mail.
8. "Suntem un dezastru ecologic". Produsele expediate de comercianti, oricat de mici, vin impachetate in cutii uriase, mult mai mari decat ceea ce contin. Ele duc astfel la folosirea a mai multa hartie sau carton dar si mai mult combustibil, fiind necesara o masina mai mare pentru transportul lor.
9. "Loialitatea nu iti va aduce niciun avantaj". Este deja o practica raspandita acordarea de carduri de fidelitate sau tichete cu reduceri clientilor fideli. Nu si pentru magazinele virtuale. Mai putin de 15% din retailerii virtuali ofera astfel de stimulente.
10. "Nu-ti place pretul actual? Intoarce-te in 15 minute". Jucatorii de pe piata vanzarilor online sunt intr-o continua concurenta a preturilor. Ele se spioneaza indeaproape, iar daca unul coboara pretul, la scurt timp si ceilalti vor face la fel. De aceea poti observa diferente mari la pretul aceluiasi produs in decurs de doar cateva zile.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial