General Motors si Chrysler ar putea intra in faliment pentru a primi ajutor guvernamental
Data publicarii: 04-12-2008 | InternationalProducatorii auto americani General Motors Corp. (GM) si Chrysler LLC iau in considerare acceptarea unui faliment aranjat ca ultima alternativa pentru a primi ajutor guvernamental de mai multe miliarde de dolari, a declarat joi o sursa apropiata discutiilor, citata de Bloomberg.
Directorii executivi ai grupurilor auto au avertizat asupra faptului ca falimentul ar duce la lichidare, in contextul in care clientii nu vor mai cumpara produsele companiilor. Asistentii a trei membrii ai Congresului au intrebat expertii in restructurare daca un faliment aranjat - negociat cu angajatii si creditorii - ar putea ajuta industria, fara a se ajunge la lichidari, conform declaratiilor unei surse apropiate situatiei.
Mai multe solutii pentru problemele companiilor auto sunt discutate de guvernul american, precum si de oficialii companiilor din toata tara, de creditori, sindicalisti si ale parti interesate, a adaugat sursa.
Negocierile sunt divizate intre grupuri mici, iar o solutie, cum ar fi falimentul, va aparea cel mai devreme saptamana viitoare.
Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a declarat ca falimentul ar presupune lichidarea, din moment ce clientii vor refuza sa cumpere vehiculele companiilor ce nu ar putea emite garantii sau furniza piese de schimb. Falimentul este "printre ultimele solutii", a spus un membru al consiliului director al GM, George Fisher.
Oficialii celor doi producatori auto au declarat in fata Congresului, in 2 decembrie, ca au nevoie de 11 miliarde dolari pentru continuarea activitatii pana in ianuarie, cand presedintele ales Barack Obama va prelua oficial functia. Pentru a putea dispunde de fonduri, companiile au acceptat sa reduca numarul angajatilor si al proiectelor, precum si sa renunte la anumite marci.
GM, Chrysler si Ford Motor Co. au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, Ford Motor Co. ar putea vinde marca Volvo pentru 6 miliarde dolari, aproape aceeasi suma platita la achizitionarea constructorului suedez, in urma cu zece ani, conform unor persoane avizate.
Ford a cumparat Volvo pentru 6,4 miliarde dolari in 1999 si mizeaza pe notorietatea marcii, pentru a atrage oferte.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024