General Motors si Chrysler ar putea intra in faliment pentru a primi ajutor guvernamental
Data publicarii: Astazi, 04-12-2008 | InternationalProducatorii auto americani General Motors Corp. (GM) si Chrysler LLC iau in considerare acceptarea unui faliment aranjat ca ultima alternativa pentru a primi ajutor guvernamental de mai multe miliarde de dolari, a declarat joi o sursa apropiata discutiilor, citata de Bloomberg.
Directorii executivi ai grupurilor auto au avertizat asupra faptului ca falimentul ar duce la lichidare, in contextul in care clientii nu vor mai cumpara produsele companiilor. Asistentii a trei membrii ai Congresului au intrebat expertii in restructurare daca un faliment aranjat - negociat cu angajatii si creditorii - ar putea ajuta industria, fara a se ajunge la lichidari, conform declaratiilor unei surse apropiate situatiei.
Mai multe solutii pentru problemele companiilor auto sunt discutate de guvernul american, precum si de oficialii companiilor din toata tara, de creditori, sindicalisti si ale parti interesate, a adaugat sursa.
Negocierile sunt divizate intre grupuri mici, iar o solutie, cum ar fi falimentul, va aparea cel mai devreme saptamana viitoare.
Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a declarat ca falimentul ar presupune lichidarea, din moment ce clientii vor refuza sa cumpere vehiculele companiilor ce nu ar putea emite garantii sau furniza piese de schimb. Falimentul este "printre ultimele solutii", a spus un membru al consiliului director al GM, George Fisher.
Oficialii celor doi producatori auto au declarat in fata Congresului, in 2 decembrie, ca au nevoie de 11 miliarde dolari pentru continuarea activitatii pana in ianuarie, cand presedintele ales Barack Obama va prelua oficial functia. Pentru a putea dispunde de fonduri, companiile au acceptat sa reduca numarul angajatilor si al proiectelor, precum si sa renunte la anumite marci.
GM, Chrysler si Ford Motor Co. au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, Ford Motor Co. ar putea vinde marca Volvo pentru 6 miliarde dolari, aproape aceeasi suma platita la achizitionarea constructorului suedez, in urma cu zece ani, conform unor persoane avizate.
Ford a cumparat Volvo pentru 6,4 miliarde dolari in 1999 si mizeaza pe notorietatea marcii, pentru a atrage oferte.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial