Allianz-Tiriac, in razboi de uzura cu clientii care cer daune
Data publicarii: 02-02-2009 | AfaceriCriza financiara a determinat companiile de asigurari sa-si schimbe radical politica fata de clienti. Acestea folosesc tot felul de chichite birocratice pentru a nu mai plati daunele. Fenomenul se manifesta cel mai acut la despagubirile pentru accidentele auto, mai ales cand este vorba de o dauna totala. In aceste conditii, "Gardianul" si-a propus demararea unei campanii care sa descurajeze aceste practici, devenite tot mai frecvente in randul asiguratorilor.
Una dintre companiile care fac probleme la plata este Allianz-Tiriac Asigurari. Va prezentam mai multe cazuri de clienti lasati cu ochii-n soare de aceasta companie, desi aveau polite tip CASCO perfect valabile la momentul incidentului. O parte dintre acestia s-au adresat ulterior instantelor si au castigat procesele impotriva companiei de asigurari. Cu sentintele in mana, oamenii bat in continuare, fara succes, la portile unor companii hotarate sa nu scoata banii.
In zilele ce urmeaza Gardianul va publica un ghid al clientului de asigurari, pe care acesta sa-l urmeze atunci cand incheie o polita de asigurare. Motivul: in contract apar adesea clauze ascunse, menite sa-l dezavantajeze pe clientul care ar putea cere ulterioare daune. Este vorba de asa-zisele "francize ascunse" sau de plafonarea despagubirii, precum si de obligarea clientului de a-si repara masina doar intr-un anume service auto agreat de asigurator.
Primul caz este cel al societatii Inter Medico Servicii SRL din Bucuresti. Societatea respectiva a asigurat la Allianz-Tiriac un autoturism Volkswagen Polo, printr-o polita de tip CASCO, pentru avarii si furt, inca din octombrie 2006. Operatiunea de asigurare s-a facut prin intermediul unei firme de brokeraj din Pitesti. Timp de doi ani nu s-a intamplat nimic. In 28 octombrie 2008 s-a incheiat cea mai recenta polita de asigurare, cu numarul 400240602. Toate bune si frumoase pana la primul accident. De fapt, incident in parcare, cu pagube minore, survenit in data de 19 ianuarie 2009, cand firma proprietara a autoturismului asigurat se pregatea deja sa plateasca a doua rata CASCO pentru contractul anual in curs. Dupa ce a dus autoturismul la reparat, conducerea de la Inter Medico Servicii a aflat cu stupoare ca cei de la Allianz-Tiriac Asigurari refuza plata daunelor. Motivul,unul cat se poate de pueril: plata primei rate s-a facut cu o intarziere de doua saptamani, patronul cu drept de semnatura in banca fiind plecat in strainatate in perioada respectiva.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale