Un bancher le-a impartit angajatilor 60 de milioane de dolari din propriul buzunar
Data publicarii: 17-02-2009 | InternationalDupa ce a vandut pachetul majoritar, patronul unei banci din orasul american Miami a scos 60 de milioane dolari din propriile conturi si le-a impartit atat celor 400 de angajati actuali, indiferent de functia detinuta, cat si altor 72 de fosti angajati iesiti la pensie.
Pentru angajatii cei mai vechi si cu functiile cele mai inalte, bonusul surpriza s-a ridicat pana la valoarea de 100.000 dolari. Fata de executivii marilor banci de pe Wall Street, Leonard Abess, patronul City National Bank of Florida, nu trebuie sa se justifice. Toti banii acordati ca bonusuri vin din propriile venituri si nu din performantele institutiei financiare.
"Am iesit la pensie in urma cu sapte ani. Am ramas de-a dreptul socat cand am primit telefonul de la banca pentru a veni sa ridic un bonus. Am ramas si mai socat cand am vazut valoarea lui", spune un fost angajat care a lucrat in banca mai bine de 40 de ani.
Abess nu si-a facut niciodata publica intentia de a-si recompensa astfel angajatii. "Intotodeuna m-am gandit sa imi arat recunostinta fata de oamenii care mi s-au alaturat si care au stat cu mine de-a lungul timpului, chiar fara sa le promit beneficii sau alti stimuli financiari".
In noiembrie 2008, Abess a vandut 83% din pachetul de actiuni detinut in cadrul bancii catre institutia financiara spaniola Caja Madrid, pentru un pret de 927 milioane de dolari. El si-a pastrat functia de director executiv si membru al boardului director.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online