Afacerile firmelor care inchiriaza masini au scazut sub 50% in ultimele luni
Data publicarii: 17-02-2009 | AfaceriAfacerile firmelor care activeaza pe piata inchirierilor de masini au scazut sub 50% in a doua jumatate a anului trecut si inceputul anului in curs, au declarat reprezentanti ai firmelor din domeniu.
Potrivit reprezentantior companiilor rent-a-car din Bucuresti, numarul celor care apeleaza la astfel de servicii s-a redus dramatic, atat in cazul persoanelor fizice, cat si in cazul firmelor.
Reprezentantul de marketing al companiei Activ Rent a Car, Radu Ursacescu, a declarat ca piata, in momentul de fata, este aproape de zero. Profitul inregistrat la sfarsitul anului trecut este anulat de faptul ca in 2009 firma a mers in pierdere. Eforturile companiei se indreapta momentan catre supravietuirea pe piata si s-a adoptat un buget de criza care sa ne mentina pe linia de plutire pana la jumatatea anului, cand se spera la o revenire partiala, dar in nici un caz nu la nivelul din anii precedenti. Ursacescu a mentionat ca dintr-un numar total de 40 de masini, momentan procentul de inchiriere este de 50%, mult sub anul 2008, cand in aceeasi perioada erau libere doar doua autoturisme.
Chiar si firmele care isi desfasoara activitatea in imprejurimile aeroperturilor, una din zonele cele mai profitabile din domeniu, au observat o scadere semnificativa a vanzarilor, in special in cazul personelor fizice.
"Piata a scazut enorm in cazul turistilor, avioanele aterizeaza goale", a declarat Marius Stefan, reprezentant al Autonom Rent-a-Car. Totodata, acesta a mai precizat ca firma, desi inregistreaza o scadere de pana la 90% la inchirierile catre persoanele fizice, nu a scazut preturile. In schimb, a adoptat o noua stategie de marketing prin care se angajeaza sa reduca pretul cu un euro in cazul in care clientul gaseste o masina mai ieftina intr-o oferta a concurentei. Stefan a mentionat, insa ca pe segementul inchirierilor catre firme s-a constatat o crestere a cererii.
Reprezentantul companiei Carsrental apreciaza situatia actuala drept "dezastru total". El precizeaza ca cererea a scazut cu 70%, dar ca afacerea este in continuare profitabila, doar ca trebuie asteptat momentul revenirii pietei.
Cu toate acestea, firmele care activeaza pe piata inchirierilor de masini spera la o revenire in perioada concediilor, cand se vor intoarce in tara si persoanele care locuiesc in strainatate, insa apreciaza ca o diferenta simtitoare se va observa abia la jumatatea anului 2010.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online