Topul mall-urilor, dupa vanzari
Data publicarii: 04-03-2009 | AfaceriDepartamentul de Retail din cadrul Colliers International a realizat o analiza a vanzarilor generate in centrele comerciale de tip mall din Bucuresti, care au fost lansate pe piata in urma cu cel putin sase luni. Analiza a fost realizata in special la nivelul magazinelor de moda. Unirea Shopping Center ramane in topul preferintelor consumatorilor. Cei 40.000 de vizitatori care intra in centrul comercial genereaza vanzari anuale medii de 7.000-10.000 de euro/metrul patrat pentru magazinele de articole de imbracaminte. In cazuri exceptionale, vanzarile pot ajunge la 14.000 de euro/mp. Urmeaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, cu vanzari mai mici cu aproximativ 10% decat in Unirea Shopping Center.
Baneasa Shopping City, care s-a deschis in aprilie 2008, a reusit sa atraga o medie zilnica de 27.000 de persoane. Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metrul patrat cu 20-50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall.
Conform analizei Colliers, City Mall beneficiaza in prezent de 15.000-17.000 de vizitatori zilnic. Vanzarile pe metrul patrat sunt mult sub cele inregistrate de catre centrele comerciale din varful clasamentului. In ceea ce priveste chiriile, se face simtita o presiune pentru reducerea acestora. Pe fondul scaderii consumului, majoritatea retailerilor inregistreaza vanzari cu 20-40% sub nivelul celor din perioada similara a lui 2008, ceea ce ii determina sa isi recalculeze costurile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București