Topul mall-urilor, dupa vanzari

Data publicarii: 04-03-2009 | Afaceri

Departamentul de Retail din cadrul Colliers International a realizat o analiza a vanzarilor generate in centrele comerciale de tip mall din Bucuresti, care au fost lansate pe piata in urma cu cel putin sase luni. Analiza a fost realizata in special la nivelul magazinelor de moda. Unirea Shopping Center ramane in topul preferintelor consumatorilor. Cei 40.000 de vizitatori care intra in centrul comercial genereaza vanzari anuale medii de 7.000-10.000 de euro/metrul patrat pentru magazinele de articole de imbracaminte. In cazuri exceptionale, vanzarile pot ajunge la 14.000 de euro/mp. Urmeaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, cu vanzari mai mici cu aproximativ 10% decat in Unirea Shopping Center.

Baneasa Shopping City, care s-a deschis in aprilie 2008, a reusit sa atraga o medie zilnica de 27.000 de persoane. Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metrul patrat cu 20-50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall.

Conform analizei Colliers, City Mall beneficiaza in prezent de 15.000-17.000 de vizitatori zilnic. Vanzarile pe metrul patrat sunt mult sub cele inregistrate de catre centrele comerciale din varful clasamentului. In ceea ce priveste chiriile, se face simtita o presiune pentru reducerea acestora. Pe fondul scaderii consumului, majoritatea retailerilor inregistreaza vanzari cu 20-40% sub nivelul celor din perioada similara a lui 2008, ceea ce ii determina sa isi recalculeze costurile.

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: