Sumele nete investite in TV de primii cinci advertiseri au scazut cu peste 18%
Data publicarii: 05-03-2009 | MediaSumele platite televiziunilor de primii cinci advertiseri au scazut, in 2009, cu 18,3%, pentru primele 15 zile din februarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor comunicate de companiile Alfa Cont si de Media Hub.
Pentru intervalul 1-15 februarie 2008, incasarile principalelor posturi de televiziune de la primii cinci investitori in publicitate sunt estimate la 1,8 milioane de euro net, in timp ce, in 2009, au coborat la 1,47 milioane, pentru acelasi interval.
Tot in primele 15 zile din februarie, numarul reclamelor difuzate de primii cinci advertiseri a scazut cu 11% in 2009, fata de valorile inregistrate anul trecut.
Pe de alta parte, 2009 a adus o schimbare in ierarhia celor mai mari investitori in publicitate. Astfel, daca perioada 1-15 februarie avea in fruntea clasamentului, anul trecut, companii din zona de ingrijire personala si domestica, iar pe locul trei se aflau telecomunicatiile, in 2009 au ajuns in top companii farmaceutice si cele cunoscute ca producatoare de dulciuri si cafea.
Concret, in intervalul 1-15 februarie 2008, pe primul loc al investitiilor in publicitatea TV se afla Procter & Gamble, cu 600.000 de euro pentru aproximativ 5.000 de difuzari de spoturi, iar pe locurile urmatoare - Unilever, operatorul de telefonie mobila Orange, compania de cosmetice L'Oreal si producatorul de dulciuri Kraft Foods Romania.
Anul acesta, in aceeasi perioada, lider a trecut compania de produse farmaceutice GlaxoSmithKline Europharm, care, conform estimarilor, a investit 500.000 de euro pentru 2.199 difuzari de spoturi. Locul doi, dupa sumele investite in publicitatea TV in intervalul 1-15 februarie 2009, este ocupat de Nestle, cu 300.000 de euro pentru 4.918 difuzari de spoturi, urmata de Kraft Foods Romania si Procter & Gamble.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial