Sumele nete investite in TV de primii cinci advertiseri au scazut cu peste 18%
Data publicarii: 05-03-2009 | MediaSumele platite televiziunilor de primii cinci advertiseri au scazut, in 2009, cu 18,3%, pentru primele 15 zile din februarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor comunicate de companiile Alfa Cont si de Media Hub.
Pentru intervalul 1-15 februarie 2008, incasarile principalelor posturi de televiziune de la primii cinci investitori in publicitate sunt estimate la 1,8 milioane de euro net, in timp ce, in 2009, au coborat la 1,47 milioane, pentru acelasi interval.
Tot in primele 15 zile din februarie, numarul reclamelor difuzate de primii cinci advertiseri a scazut cu 11% in 2009, fata de valorile inregistrate anul trecut.
Pe de alta parte, 2009 a adus o schimbare in ierarhia celor mai mari investitori in publicitate. Astfel, daca perioada 1-15 februarie avea in fruntea clasamentului, anul trecut, companii din zona de ingrijire personala si domestica, iar pe locul trei se aflau telecomunicatiile, in 2009 au ajuns in top companii farmaceutice si cele cunoscute ca producatoare de dulciuri si cafea.
Concret, in intervalul 1-15 februarie 2008, pe primul loc al investitiilor in publicitatea TV se afla Procter & Gamble, cu 600.000 de euro pentru aproximativ 5.000 de difuzari de spoturi, iar pe locurile urmatoare - Unilever, operatorul de telefonie mobila Orange, compania de cosmetice L'Oreal si producatorul de dulciuri Kraft Foods Romania.
Anul acesta, in aceeasi perioada, lider a trecut compania de produse farmaceutice GlaxoSmithKline Europharm, care, conform estimarilor, a investit 500.000 de euro pentru 2.199 difuzari de spoturi. Locul doi, dupa sumele investite in publicitatea TV in intervalul 1-15 februarie 2009, este ocupat de Nestle, cu 300.000 de euro pentru 4.918 difuzari de spoturi, urmata de Kraft Foods Romania si Procter & Gamble.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare