Nicio firma din Romania nu a apelat la instrumentul clementei, pentru combaterea cartelurilor
Data publicarii: 10-03-2009 | AfaceriNicio societate din Romania nu a apelat la instrumentul de clementa oferit de Consiliul Concurentei (CC) din 2004 pana in prezent, cu ajutorul caruia firmele pot beneficia de imunitate sau de reducere a amenzii in cazul in care furnizeaza informatii pentru depistarea cartelurilor.
Din anul 2004, autoritatea romana de concurenta a adoptat politica de clementa, existenta in practica internationala, conform careia CC poate acorda imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor pentru agentii economici care furnizeaza informatii ori documente relevante pentru depistarea si sanctionarea cartelurilor in care sunt implicati.
Chiar si in aceste conditii, din 2004 pana in prezent, nicio societate din Romania nu a apelat la acest instrument. "Acest concept a fost preluat din practica internationala, unde utilizarea acestuia s-a dovedit a fi un instrument eficace in combaterea cartelurilor", a declarat pentru NewsIn presedintele Consiliului Concurentei, Gheorghe Oprescu.
Potrivit acestuia, cartelurile reprezinta cele mai grave restrictionari ale concurentei si au ca efect prejudicierea consumatorilor, motiv pentru care participarea la o astfel de intelegere se poate sanctiona cu amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri.
Cartelurile sunt intelegerile dintre societatile concurente pe o anumita piata si se pot referi la fixarea preturilor, a nivelului productiei sau cotelor de vanzare, impartirea pietelor sau clientilor, restrictionarea importurilor sau exporturilor, la trucarea licitatiilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online