Piata produselor ecologice va creste cu circa 33%, la 20 de milioane de euro, in 2009
Data publicarii: 13-03-2009 | MediuPiata produselor ecologice va creste cu circa 33% in anul 2009, pana la valoarea de 20 de milioane de euro, pe fondul reorientarii populatiei catre produsele naturale, a declarat, pentru NewsIn, directorul general al Natura Land, Radu Panait.
Potrivit acestuia, piata produselor ecologice a atins in 2008 valoarea de circa 15 milioane euro, in crestere comparativ cu anul 2007, cand se situa la valoare de aproximativ cinci milioane, pentru anul acesta estimand o crestere pana la 20 de milioane de euro.
Directorul general al Natura Land a spus ca principalele produse ecologice preferate de romani sunt zaharul ecologic, faina ecologica integrala, lactatele si sortimentele de dulciuri ecologice cu valoare energetica redusa si fara grasimi, sucurile bio, precum si mancarea pentru bebelusi.
Radu Panait a declarat ca romanii au inceput in ultima vreme sa inlocuiasca produsele normale cu cele naturale si sanatoase, insa in continuare consumul de produse ecologice este redus comparativ cu alte state europene, situandu-se la valoarea de circa 0,5% din totalul consumului de alimente.
"In Romania se consuma in continuare destul de putine produse ecologice, astfel ca doar in jur de 0,5% din produsele consumate sunt ecologice. Facand o comparatie cu Gemania, de exemplu, unde consumul de alimente este de circa 5-8% din total", a mai spus Panait.
Radu Panait a adaugat ca piata romaneasca a produselor ecologice se situeaza sub media europeana din cauza lipsei subventiilor pentru agricultura ecologica, cat si a lipsei de informare in vederea realizarii de proiecte pentru accesarea fondurilor europene.
"Problema pietei ecologice romanesti este in primul rand lipsa subventiilor pentru agricultura ecologica. De asemenea, ar trebui infiintate niste comisii care sa-i sprijine pe agricultori si sa asigure consultanta pentru obtinerea de fonduri europene. In plus, pe piata de profil, o alta problema este lipsa procesatorilor. Materia prima romaneasca este exportata, produsele sunt fabricate in strainatate si se intorc in tara mult mai scumpe", a mai explicat Panait.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR), in 2008 s-au inregistrat 4.191 de operatori ecologici, cu 9,31% mai multi decat in anul 2007.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial