Interpublic Group: O revenire a pietei de publicitate nu va fi posibila pana la jumatatea lui 2010

Data publicarii: 16-03-2009 | Media

O industrie a publicitatii care in momentul de fata se confrunta cu reducerea drastica a consumului trebuie sa fie pregatita in continuare pentru asemenea miscari dramatice ca cele de pana acum, chiar daca economia mondiala ar putea sa isi revina, considera Nick Brien, Senior Director in cadrul gigantului Interpublic Group. In plus, acesta crede  ca piata de advertising s-ar putea confrunta la nivel mondial cu un declin fara precedent rezultat din reducerea bugetelor pe care companiile le aloca publicitatii si din schimbarea comportamentului consumatorilor.

Regulile dupa care se ghidau agentiile s-ar putea schimba

"Daca economia schimba regulile jocului pentru consumatori, atunci le schimba si pe cele ale companiilor si astfel sunt schimbate si regulile dupa care se ghidau agentiile de publicitate", a declarat Brien. Prin urmare, companiile trebuie sa regandeasca in totalitate modalitatile in care isi vor vinde produsele si serviciile. "Mi-am inceput activitatea in publicitate in anul 1982 si nu am experimentat pana acum un fenomen ca acesta, unde nivelul anxietatii a ajuns la o asemenea valoare", a spus Nick Brien, director executiv in cadrul Mediabrands, care este reponsabil de agentiile de media din cadrul Interpublic Group.

Nu trebuie redusa si inventivitatea

In plus, acesta mai sustine ca creativitatea va juca un rol foarte important in aceasta perioada. "Le spunem clientilor ca atat timp cat bugetele sunt reduse, nu trebuie redusa si inventivitatea sau angajarea spre tehnologiile emergente, deoarece acolo noi inca putem sa ne gasim consumatorii", mai considera reprezentantul Interpublic Group.
In acelasi timp, el este de parere ca si clientii si consumatorii sunt "in stare de soc", iar o revenire a pietei de advertising nu va fi posibila pana la jumatatea anului viitor.

"Nu vad nimic in 2009 care sa determine o revenire a industriei de profil"

"Nu vad nimic in 2009 care sa determine o revenire a industriei de profil", a explicat Brien. "Cred ca vom ajunge la nivelul minim de dezvoltare in piata de profil la jumatatea anului curent, dar nici dupa ce vom trece de acest nivel bugetele nu vor incepe sa creasca", a mai spus oficialul.  In plus, acesta a mai spus ca cercetarile arata ca era consumului in exces s-a terminat, iar consumatorii nu se vor mai comporta cum s-au comportat pana acum chiar daca locurile lor de munca, locuintele sau economiile lor vor fi mult mai sigure. "Daca modul de a se comporta al consumatorului se va schimba si viziunea asupra publicitatii trebuie sa se modifice", a declarat Brien, adaugand ca "nu cred ca industria de publicitate va reveni prea curand la abordarea traditionala pe care a avut-o pana de curand".

Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG