Fraude in asigurari facute cu ajutorul service-urilor
Data publicarii: 16-03-2009 | AfaceriInfractiunile din sistem sunt comise de ambele parti, astfel ca si asiguratorii au parte de persoane care incearca sa-i insele. La nivelul lui 2008, daunele platite atat pentru Casco, cat si pentru raspundere civila auto au crescut in medie cu 47%, fata de 2007.
Totodata si nivelul sumelor de despagubiri frauduloase s-a marit. Astfel ca anul trecut 2% din valoarea daunelor pentru depagubiri au reprezentat fraude, in timp ce in 2007 procentul acestora era de 1,5%, arata estimarile companiilor din piata.
Reprezentantii Generali Asigurari au facut primul pas in dezvaluirea unei tentative de frauda venita chiar din partea unui fost reprezentant al autoritatilor publice. "Totul a inceput cu posesorul unui BMW, M. G., fost angajat al auto ritatilor publice, care a venit la noi cu un dosar de daune in care solicita suma de 8.000 de euro. Acesta a venit la dosar cu chitantele de reparatii completate de un anumit service", ne-a declarat Madalin Rosu, seful Serviciului de management al daunelor de la Generali Asigurari. Potrvit pagubitului, un Citroën l-a lovit din spate, proiectandu-i masina intr- un gard, sustinand astfel avarii atat in fata, cat si in spate.
"Potrivit dinamicii evenimentului, incidentul nu prea parea credibil. Dupa ce am trecut la verificari, am descoperit ca service-ul unde fusesera facute reparatiile era chiar al pagubitului", ne-a mai spus reprezentantul Generali Asigurari. Mai mult, la o verificare mai amanuntita s-a descoperit ca daunele frontale ale masinii erau vechi de un an si fusesera despagubite deja de catre Allianz Tiriac Asigurari.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI