Un comic american a demonstrat ca analistii economici au contribuit la declansarea crizei
Data publicarii: 17-03-2009 | InternationalCei considerati parte a "elitei" presei americane - experti in servicii financiare, jurnalisti economici de top, realizatori de emisiuni cu sfaturi pentru investitori - stiau ca sistemul financiar este putred, insa au actionat de parca s-ar fi aflat in slujba bancherilor, nu a intereselor publicului.
"Stiati ce fac bancile, totusi, le-ati promovat luni dupa luni", a acuzat comicul american Jon Stewart, in cateva editii ale emisiunii sale "The Daily Show" de pe canalul Comedy Central, care au atras milioane de telespectatori, dezbateri furtunoase in mass media si in blogosfera. Cel putin 10% dintre americanii intre 25 si 54 de ani au urmarit emisiunile respective, arata The Observer, iar multi probabil ca ii impartasesc opiniile.
Pe langa furia populara impotriva "pisicilor grase" din fruntea bancilor, care incaseaza bonusuri substantiale din banii oferiti de Trezoreria SUA pentru recapitalizare, Stewart a indicat o noua "tinta" trecuta cu vederea pana acum. Daca anumiti jurnalisti n-ar fi facut previziuni excesiv de optimiste si n-ar fi indemnat la cumpararea de actiuni la institutii financiare care aveau sa se prabuseasca, numarul actionarilor ruinati de prabusirea burselor nu ar fi fost atat de mare.
"Ce as fi vrut sa urmez sfatul CNBC (celebru canal de stiri economice din SUA - n.r.). As avea un milion de dolari acum", a spus ironic Stewart. Apoi a adaugat "Presupunand ca as fi avut la inceput o suta milioane de dolari"... starnind hohotele celor din studio si ale telespectatorilor. El a facut aceste remarci intr-o emisiune in care l-a avut ca invitat si tinta a comentariilor sale acide pe Jim Cramer, realizator al emisiunii "Mad Money" de la CNBC, colaborator al revistei Time, autor de bestseller-uri si creditat drept un jurnalist cu acces la cele mai sigure informatii din domeniul financiar.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online