58% dintre internautii romani nu au facut niciodata achizitii online
Data publicarii: 20-03-2009 | MediaNevoia urgenta de a achizitiona un produs, pretul mai accesibil, indisponibilitatea produsului in magazinele clasice, usurinta cautarii comparative si accesul la produse comercializate la distanta sunt principalele motive pentru care romanii decid sa cumpere prin intermediul internetului, se arata in studiul "Publicitatea online si comportamentul de achizitie" realizat de compania eResearch. Totusi, mai mult de jumatate (58%) dintre persoanele intervievate au declarat ca nu au achizitionat produse online in 2008, motivand acesta prin neincrederea in caracteristicile reale ale produsului prezentat, dar si prin absenta cardului bancar.
Mancarea gata preparata, articolele sportive si produsele ori serviciile IT au fost categoriile cel mai frecvent achizitionate. Marcile cele mai populare provin din domeniile preferate de repondenti: Nike (25% dintre optiuni), Adidas (21% dintre alegeri ) si Apple (20% dintre preferinte).
Atunci cand cumpara online, romanii sunt influentati in principal de prezentarea atractiva a calitatilor produsului, de gama larga a informatiilor privind produsul, de posibilitatea de a compara preturile pentru acelasi produs la mai multe magazine si de timpul economisit prin cumpararea online.
Ce e Internetul pentru romani?
Imaginea Internetului este relativ constanta, in toate grupele de varsta analizate. Cu cat segmentul de varsta este mai mic, cu atat acesta este mai valorizat si ajunge sa fie "prietenul cel mai bun", "mama, tata si fratele meu". Imaginea internetului este de "Integratormedia", preluator si centralizator al tuturor informatiilor vehiculate in alte medii de comunicare. Televiziunea insa e perceputa diferentiat: e un mediu prietenos, colorat, valid si care ocupa un loc important in viata indivizilor pentru tineri, dar reprezinta un instrument propagandistic pentru adultii trecuti de 31 de ani.
In ochii internautilor, presa scrisa e anacronica. Constanta perceptiei tuturor grupurilor de varsta intervievate este aparitia termenului "imbatranit". Nici radioul nu capata calificative onorante, fiind caracterizat ca depasit, monoton si ca fiind doar un "zgomot in comunicare". Outdoor-ul in schimb promite, fiind perceput ca "in dezvoltare". Totusi, eficienta sa e limitata la tineri, al caror dinamism e un catalizator al eficientei. Adultii tind sa ignore acest mediu de comunicare.
Debut in utilizare
Peste jumatate dintre subiecti au inceput sa utilizeze internetul in perioada 2000-2004, anul 2000 fiind de departe cel mai prolific din acest punct de vedere (+16% noi utilizatori). Majoritatea celor chestionati (71%) petrec trei ore pe zi in medie navigand, 91% dintre intervievati declarand ca acceseaza zilnic internetul, preponderent de acasa.
"Prime-time"-ul internetului coincide cu perioada de maxima audienta a televiziunilor: intervalul 18-22 este perioada preferata de acces pentru 51,8% dintre subiecti.
Peste 85% dintre persoanele intervievate au declarat ca acceseaza internetul datorita ofertei bogate de informatii si utilizarii facile. Interactiunea cu prietenii si distractia urmeaza in clasament.
Publicitate traditionala sau e-ads?
Persoanele care au declarat ca tin cont in achizitionarea unui produs de ofertele de vanzare prezentate atractiv sau de calitatile produsului prezentate atractiv (campanii de imagine), prefera sa vada aceste campanii in primul rand pe internet si abia apoi la televizor.
In privinta tipologiei campaniei preferate, exista o corelare puternica intre nivelul venitului si categoria favorita. Astfel, persoanele cu venit ridicat tind sa opteze pentru campanii de imagine in timp ce persoanele cu venit scazut aleg campaniile de promotie.
Pe segmentul 16-20 de ani, brandul este factorul determinant al achizitiei unui produs, decizia de cumparare fiind influentata substantial de presiunea grupurilor de similari, brandul reprezentand un indicator relevant al valorilor impartasite de grup.
Potrivit studiului, gadgetul este un marcator de imagine pentru segmentul 16-20 de ani.
Comportamentul de achizitie in online al persoanelor intervievate este instabil, fluctuant, fiind directionat mai degraba spre" noile release-uri".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Schneider Electric ocupă locul 1 în Top 25 Gartner(R) Supply Chain: Europa Top 15, pentru al treilea an consecutiv
- Studiu Deloitte: vizionarea programelor TV si a filmelor acasa ramane activitatea preferata de divertisment pentru consumatorii de toate varstele
- Deloitte Romania a asistat investitorul imobiliar Hili Properties in preluarea Baneasa Real Estate, proprietarul cladirii de birouri MIRO
- Sondaj EY România: Marile companii locale vor face investiţii pentru a se proteja de atacuri cibernetice şi impactul lor asupra datelor financiar-fiscale
- Opinie Deloitte: Schimbari majore la impozitarea in domeniul HoReCa si a microîntreprinderilor. Ce regim fiscal alegem?
- Studiu Deloitte: pesimism mai puternic decat la inceputul pandemiei vizavi de conditiile economice in randul firmelor de capital privat din Europa Centrala
- Cushman & Wakefield Echinox: DPD a închiriat 3.500 mp spații de depozitare în VGP Park Arad
- Consumatorii renunță mai ușor decât înainte de pandemie la un brand după doar o experiență negativă. Interacțiunea umană rămâne importantă pentru loialitate
- BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
- Opinie Deloitte: Digitalizarea ANAF – ce obligatii au contribuabilii vizati de RO e-Transport?
- EY România: Importatorii europeni obligați să realizeze activități de “due diligence” pentru achizițiile de mărfuri rusești
- Psiholog, Elena Ungureanu: Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite
- Succes obtinut de Libra Internet Bank - peste 21 milioane de lei atrase printr-o noua emisiune de obligatiuni
- Accor anunță deschiderea The Emporium Plovdiv - MGallery Inbox
- Sondaj EY România: Marea majoritate a contribuabililor nu a solicitat niciodată dobânzi aferente rambursărilor de TVA întârziate