Clientii ar trebui sa-si poata schimba operatorul de telefonie intr-o zi
Data publicarii: 24-03-2009 | DiverseClientii firmelor de telecomunicatii ar trebui sa-si poata schimba operatorul intr-o singura zi, in loc de 8,5 zile cat este media europeana pentru portarea unui numar de telefon mobil si de 7,5 zile pentru unul fix, a declarat, luni, comisarul european pentru telecomunicatii, Viviane Reding.
"Europa ar trebui sa fie mai ambitioasa in ce priveste drepturile consumatorilor de a-si schimba operatorul, cu pastrarea numarului de telefon. Cresterea puterii consumatorilor este benefica pentru cresterea competitiei pe piata, realizarea de investitii pentru marirea calitatii serviciilor si, totodata, preturi mai mici pentru toti", a precizat Reding.
Comisarul european a adaugat ca exista inca numeroase probleme la portarea numarului de telefon. Daca, de exemplu, in Malta si Irlanda portarea numarului de telefon se poate face intr-o singura zi, in Italia dureaza 15 zile, iar in Polonia 38.
"Este o situatie intolerabila, care distorsioneaza piata si pune cetatenii in dezavantaj. Doresc ca toti europenii sa-si poata schimba operatorul, pentru numere mobile sau fixe, intr-o singura zi", a explicat Reding.
In prezent, aproape 24 de milioane de numere fixe si 60,2 milioane de numere mobile au fost mutate de consumatori, ca urmare a introducerii reglementarii europene in ce priveste portabilitatea.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online