Obama spune ca General Motors si Chrysler ar putea sa intre in faliment
Data publicarii: 31-03-2009 | InternationalPresedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus luni ca nu este exclus ca grupurile auto General Motors (GM) si Chrysler, aflate in dificultate financiara, sa intre in faliment, pentru a se restructura, relateaza AFP.
De asemenea, Obama a declarat ca situatia din sectorul auto a fost cauzata de "greselile de gestionare" comise atat de productatorii auto, cat si de guvern.
Acesta a anuntat o serie de masuri pentru cresterea vanzarilor in sectorul auto din Statele Unite, favorizand achizitionarea de autoturisme ecologice.
"Nu putem si nu trebuie sa lasam industria auto americana sa dispara", a promis presedintele, in timp ce a prezentat masurile de ajutorare a sectorului.
Totusi, Obama a avertizat ca "sunt anumite locuri de munca care nu pot fi pastrate si fabrici care nu vor fi redeschise", in timp ce "GM si Chrysler au in fata alegeri dificile".
"Industria auto este o emblema a spiritului american, un simbol al reusitei si este vitala pentru economia noastra", a mai declarat Obama.
Declaratiile presedintelui vin in contextul in care grupul de lucru pentru sectorul auto, al administratiei Obama, a anuntat luni ca "cea mai buna sansa de supravietuire a General Motors si Chrysler ar fi sa intre sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare", care le-ar permite sa se restructureze sub supraveghere judiciara.
Echipa presedintelui a explicat ca, spre deosebire de o lichidare, in urma careia compania este divizata si vanduta, sau de un faliment clasic, prin care un grup se poate confrunta cu litigii timp de mai multi ani, o asemenea actiune - in cazul in care este necesara in cazul de fata - ar ajuta GM si Chrysler sa scape de vechile datorii si "sa gaseasca calea spre succes"
Capitolul 11 din legea americana privind falimentul permite unei companii sa intre sub protectia justitiei, ceea ce ii acorda timp pentru restructurare si o pune la adapost de cererile creditorilor.
General Motors a cerut ajutor suplimentar de 16,6 miliarde dolari, dupa ce a primit 13,4 miliarde dolari din luna decembrie. Chrysler a mai cerut 5 miliarde dolari, dupa ce a primit 4 miliarde dolari. Ambele trebuiau sa dea dovada de progrese pana la sfarsitul acestei luni.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial