Comertul electronic in Romania este nepromovat, dar face vanzari de milioane
Data publicarii: 02-08-2006
Prima categorie de comercianti inseamna magazine virtuale inrolate in sistemul 3D Secure - cel mai inalt standard in materie de securizare a tranzactiilor pe Internet - iar informatiile pe acest sector sunt centralizate de procesatorul RomCard (companie care a implementat acest standard in Romania simultan la BCR, Raiffeisen Bank si Banca Tiriac). Potrivit RomCard, la sfarsitul primului semestru din acest an, erau semnate contracte cu peste 200 de comercianti in vederea configurarii site-urilor proprii pentru a putea vinde on-line pe Internet, in sistem 3D Secure. Dintre acestia insa, doar 78 isi desfasoara efectiv activitatea si realizeaza vanzari on-line pe card bancar. Din aceasta categorie, cel mai apreciat magazin virtual este www.emag.ro - a fost desemnat magazinul anului 2005 de Link Magazine in cadrul Galei Premiilor e-commerce.
Categoria comerciantilor care proceseaza prin intermediul unor companii din strainatate nu este monitorizata de nimeni si, prin urmare, nu exista statistici oficiale despre numarul acestor magazine virtuale si volumul de business pe care acestea il genereaza. Asa este cazul cu www.nu-ma-uita.ro, care este o florarie on line ale carei tranzactii sunt procesate prin intermediul IKOBO Payment System. Un alt exemplu este www.cadoultau.ro, care accepta la plata prin card bancar direct pe Internet insa proceseaza prin sistemul 2checkout.
Amanunte despre comertul electronic in Romania
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online