Chrysler ar putea intra in faliment, dupa ce discutiile pentru salvarea sa au esuat
Data publicarii: 30-04-2009 | InternationalDiscutiile dintre Departamentul Trezoreriei si creditori, in vederea evitarii unui faliment al Chrysler LLC, au esuat miercuri, producatorul auto urmand sa intre in faliment, au anuntat surse apropiate situatiei, scrie Wall Street Journal (WSJ).
Oficialii administratiei Obama, care asteptau de mai mult timp falimentul Chrysler, au anuntat ca toate pregatirile au fost facute pentru ca acest proces sa dureze cat mai putin.
Discutiile cu creditorii Chrysler au esuat, dupa ce echipa administratiei Obama, creata pentru salvarea sectorului auto, a incercat sa determine mai multe fonduri inchise de investitii si alti creditori sa accepte un acord pentru reducerea datoriilor, au declarat surse implicate in discutii.
Trezoreria a urcat miercuri cea mai recenta oferta cu 250 milioane dolari, la 2,25 miliarde dolari in numerar pentru ca bancile si fondurile inchise de investitii sa stearga datoriile de 6,9 miliarde dolari ale Chrysler.
J.P. Morgan Chase & Co., liderul grupului de creditori, care a acordat companiei cel mai mare imprumut, le-a acordat celorlalte 45 de banci si fonduri inchise de investitii 90 de minute pentru a vota. Un numar mare al fondurilor au votat impotriva planului, falimentul fiind unica solutie a companiei, au mai spus sursele.
Daca datele administratiei Obama sunt corecte, procesul ar putea facilita preluarea Chrysler de catre producatorul italian Fiat SpA. Bancilor, care au avut o pozitie transanta, refuzand sa acorde sprijin financiar constructorului auto, ar putea fi invinuite de actionarea in justitie a Chrysler, dar la baza falimentului companiei se afla si alte motive, scrie WSJ
Administratia a dorit sa incheie un acord de alianta intre Chrysler si Fiat in afara justitiei si sa forteze un aranjament intre Chrysler si sindicalistii din uniunea muncitorilor din industria auto (UAW). Fiat ar putea semnala joi un acord cu Chrysler.
Oficialii administratiei au anuntat ca inca sunt siguri ca Chrysler ar putea acoperi o mare parte a datoriilor si va deveni o companie mai puternica, in urma unei actiuni de restructurare sub supraveghere juridica.
In ciuda micsorarii puternice a companiei in ultimii ani, Chrysler inca are aproximativ 54.000 de angajati in Statele Unite si fabrici de asamblare in statele Michigan, Ohia si Indiana.
Chrysler a primit un imprumut de 4 miliarde dolari din partea guvernului la inceputul lui ianuarie si i-au fost promisi alti 500 milioane dolari. Ar putea primi 6 miliarde dolari drept imprumuturi suplimentare prin incheierea unei aliante cu producatorul italian Fiat, inainte de 30 aprilie.
Criza financiara globala a decimat marii constructori americani, iar presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus la sfarsitul lunii martie ca intrarea rapida a General Motors si Chrysler in faliment este cea mai buna solutie pentru restructurarea acestora.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău