Uniqa Asigurari mizeaza pe o crestere cu 15% a afacerilor in acest an, la 580 milioane lei
Data publicarii: 06-05-2009 | AfaceriUniqa Asigurari estimeaza o valoare a primelor brute subscrise de aproape 580 milioane lei in 2009, in crestere cu 15% fata de anul trecut, si mizeaza pe un profit de cel mult 3 milioane euro, a declarat Ileana Horvath, presedintele directoratului companiei.
In 2008, compania a inregistrat prime brute subscrise de 507 milioane lei.
Horvath a precizat ca principalele elemente care stau la baza estimarilor pentru acest an sunt schimbarea structurii portofoliului, reechilibrarea lui, in sensul unei atentii mai mari acordate asigurarilor de bunuri, locuinte si pentru IMM-uri, in detrimentul celor pentru raspundere civila auto (RCA).
Anul trecut, Uniqa Asigurari a avut o pierdere de 100 milioane lei. "Aceste pierderi se vor regasi la majoritatea companiilor de asigurare, ca urmare a noilor norme privind calculul rezervei de daune neavizate. Prin schimbarea acestei metodologii de calcul, rezultatele companiei au fost inflentate", a spus Horvath.
Reprezentantul companiei a precizat ca, in primul trimestru din acest an, Uniqa Asigurari a avut afaceri de 140 milioane lei, in crestere cu 11% fata de intervalul similar din 2008.
"Rezultatele din primul trimestru sunt neasteptat de bune. Am inregistrat profit, chiar daca aceasta nu a fost foarte mare", a mai spus Horvath.
In prezent, Uniqa Asigurari are 1.100 angajati si 8.000 de agenti de asigurare. Grupul a anuntat, marti dimineata, ca va relansa asigurarile de viata, odata cu infiintarea companiei Uniqa Life in toamna acestui an. Pentru compania de asigurari de viata sunt preconizati 100 de angajati si 5.000 de agenti in 2010, din care o parte vor proveni din cei existenti pe segmentul de asigurari generale.
Uniqa Asigurari este fosta companie Unita, preluata de Uniqa, la sfarsitul anului trecut, de la Vienna Insurance Group (VIG). Unita era la finalul anului trecut pe pozitia a opta in clasamentul asiguratorilor din Romania, cu o cota de piata de 5,61%.
Uniqa detine 27% din actiunile altui asigurator din Romania, Astra, pentru care a platit 10 milioane euro in 2005. Grupul austriac a renuntat, insa, la preluarea Astra, dupa ce negocierile pentru cumpararea restului actiunilor au esuat, pretul fiind considerat prea mare.
Capitalul social al Uniqa Asigurari a fost majorat recent cu 175 milioane lei, investitia fiind realizata de Uniqa Group.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online