Tarile sarace, comoara de aur pentru operatorii de mobile banking
Data publicarii: 18-06-2009 | InternationalPiata serviciilor financiare intermediate cu ajutorul telefoanelor mobile in tarile sarace are un potential urias de crestere, pana in 2012 putand ajunge la 5 miliarde de dolari, potrivit unui raport al centrului de cercetare si consiliere in microfinantare CGAP.
Mobile banking-ul a devenit o practica comuna in majoritatea tarilor dezvoltate, insa existenta unor numeroase alternative, precum internet-banking-ul, transferurile prin ATM sau direct prin ghiseele bancare a facut ca locul operatiunilor efectuate prin telefon sa ramana in mare masura mariginal.
In statele slab dezvoltate, in special cele africane, mobile banking-ul este, in multe cazuri, singura modalitate viabila de transfer de bani. Primele initiative in aceste tari au debutat in 2007, cand Safaricom a lansat serviciul M-PESA in Kenya. Succesul inregistrat (unul din sase kenyeni folosind serviciul), a dus la extinderea sa in alte cateva tari din regiune.
In Africa, doar unul din cinci oameni are conturi bancare, in principal din cauza costurilor uriase de deschidere si mentinere ale filialelor bancare, in conditiile in care majoritatea populatiei supravietuieste cu cativa dolari pe zi.
Potrivit CGAP, miza mobile-banking-ului pe pietele emergente este uriasa. Aici exista peste un miliard de oameni care au telefoane mobile, insa nu si conturi bancare. Fidelizarea fie si a unei parti din aceasta populatie ar putea insemna pentru operatori un castig de 5 miliarde de dolari in urmatorii trei ani.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate