Recesiune de 5 stele: 20% declin pe piata autohtona a produselor de lux
Data publicarii: 03-09-2009 | AfaceriVanzarile de produse de lux inregistreaza in 2009 o scadere de 20%, pe fondul crizei economico-financiare. S-au redus bazinul social al potentialilor clienti si cheltuielile fiecarui client in parte.
Piata produselor de lux va avea o scadere medie in acest an de 20% fata de anul trecut, a declarat pentru "Financiarul" Oliver Petcu, directorul general al CPP Management Consultants. "Cele mai afectate sectoare ale industriei de lux sunt: auto, hotelier, ceasuri si travel", spune Petcu. Segmentele care inregistreaza o stagnare a vanzarilor sau scaderi usoare sunt moda, accesoriile, vinurile si bauturile distilate. Sectoarele care inregistreaza cresteri in acest an sunt cele de ingrijire corporala/spa si magazinele sau restaurantele care vand produse organice ale unor branduri internationale de lux. Diferentele de performanta ale diferitelor sectoare au la baza orientarea consumatorilor spre produsele si serviciile denumite generic "self pampering", adica legate de rasfatul si grija pentru propria persoana. CPP Management Consultants este o companie de consultanta in domeniul produselor de lux, cu sediul la Bucuresti.
In ceea ce priveste consumatorul roman de produse si servicii de lux, se remarca o retinere manifestata printr-o analiza mult mai atenta in decizia de cumparare. "In materie de moda, consumatorii se reorienteaza spre produse mai clasice in design - mai putin sezoniere, din materiale durabile, cum ar fi pielea. Si in segmentul bijuterii, consumatorii se orienteaza spre marci si produse din materiale pretioase, care sa reprezinte o investitie sigura, usor valorificabila ulterior", a afirmat Petcu.
Se pierde baza de clienti
Marja de scadere a pietei este confirmata de un studiu din luna iunie al CPP Management Consultants, potrivit caruia in Romania sunt 9.000 de clienti pentru produse de lux, fata de 11.000 in 2008. Criteriile pentru profilul consumatorului de lux sunt un venit minim anual de 500.000 de euro si un buget anual de minimum 50.000 de euro alocat produselor si serviciilor de lux. De asemenea, persoana respectiva trebuie sa revina cel putin o data la acelasi magazin, in decursul unui an, pentru a fi considerata consumator de lux.
Scaderea bazei de clienti se datoreaza caderii sectorului imobiliar, "supravietuitorii" fiind cei cu un portofoliu de afaceri diversificat.
Pentru comparatie, numarul consumatorilor de lux din Bulgaria a scazut, in acest an, la 5.000, comparativ cu 8.000 in 2008. Au fost afectati bulgarii cu afaceri in imobiliare, banci si asigurari. In schimb, alti bulgari au beneficiat de pe urma crizei prin utilizarea fondurilor europene in mod abuziv, fapt care a consolidat statutul Bulgariei de cea mai corupta tara din UE, potrivit studiului citat. Bulgaria are o populatie de 7,8 milioane de locuitori.
De asemenea, Serbia si Muntenegru au impreuna 7.000 de consumatori de lux in 2009, in crestere cu 1.000 fata de 2008. Explicatia sta in faptul ca investitiile straine s-au mentinut la un nivel ridicat. CPP Management Consultants noteaza ca sarbii continua sa obtina bani din zonele gri si neagra ale economiei, din proiecte finantate de UE si din productia si comertul de arme. Cele doua state ex-iugoslave au o populatie totala de opt milioane de locuitori.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale