Interzicerea reclamelor la alcool in Marea Britanie ar priva industria media de 180 mil. lire

Data publicarii: 09-09-2009 | Media

Interzicerea reclamelor la alcool in Marea Britanie, recomandata de British Medical Association (BMA), ar putea provoca pierderi de peste 180 de milioane de lire sterline pe an industriilor media, potrivit datelor companiei Nielsen, informeaza The Guardian.

Punerea in practica a recomandarilor British Media Association ar avea un impact devastator asupra sectoarelor media deja afectate de criza economica, provocandu-le pierderi foarte mari in sectorul veniturilor din publicitate. In primele sase luni ale anului, 72 de milioane de lire au fost cheltuite de companiile producatoare de alcool pe reclame la televiziune, 46,5 milioane pentru publicitate in ziare si reviste, 28 de milioane pe reclamele outdoor si alte 14 milioane pentru reclame in cinematografe, potrivit datelor Nielsen, care nu includ insa si cifrele pentru publicitatea online.

"Nu trebuie sa ne gandim ca nu implementam o interdictie din cauza daunelor financiare, insa acest lucru ar avea un impact devastator asupra tuturor media. Dar BMA scapa ceva din vedere. Toate cercetarile pe care le-am vazut arata ca publicitatea nu are un impact major asupra culturii bazate pe alcool", a declarat presedintele agentiei Starcom MediaVest, Jim Marshall.

Departamentul britanic de Cultura, Media si Sport s-a distantat, de asemenea, de ideea unei interziceri totale a reclamelor la alcool, invocand cercetarile care dovedesc ca impactul masurii asupra consumului de alcool este foarte nesigur.

Potrivit reprezentatilor BMA, este esential ca guvernul Marii Britanii sa abandoneze sistemul de autoreglementare pentru reclamele la alcool.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: