Webstock 2009: Hi5-ul este OTV-ul Internetului romanesc
Data publicarii: 18-09-2009 | MediaLiderii de opinie se dau pe Twitter, cei care vor sa isi tina prietenii aproape, au firele legate la Facebook. Pe Hi5 se aduna, in schimb, cocalarii Romaniei.
Este distinctia intre utilizatorii de social media pe care o face Adina Madularea de la Daedalus Millward Brown inca din startul editiei din acest an Webstock, o conferinta care analizeaza tendintele din mediul online autohton. Reprezentantul Daedalus prezinta un studiu pe social media facul la nivel national.
Userii de Twitter sunt "early adopters, liderii de opinie, influentatorii, focusati pe social networking" spune Madularea, care competeaza ca twitteristii autohtoni sunt total diferiti de userii de Hi5. "Sunt mereu la curent, vor sa fie primii care vor sa afle lucruri, sunt orientati inspre realizarea de sine. Acestia nu cauta breaking news, ci vor sa gaseasca informatii din toate domeniile, vor sa isi rezolve probleme", le mai completeaza aceasta portretul utilizatorilor de Twitter.
Userii de Facebook, cealalta retea sociala cu mare priza la internauti in Romania, sunt ochi si urechi la ce spun userii de Twitter, insa sunt mai putin activi decat acestia (intra in retea cu precadere seara si in weekend). Sunt perceputi ca educati, young professionals, potrivit studiului Daedalus. "Acestia citesc bloguri, folosesc word of mouth atunci cand iau o decizie. Sunt focusati pe nevoia de apartenenta la un grup", ii descrie Madularea. Facebook este perceputa ca "reteaua care conteaza pentru mine, reteaua care imi respecta intimitatea, un instrument pentru managementul propriei imagini". Brandurile trebuie sa gaseasca solutii de a deveni prieteni cu utilizatorii de Facebook, indeamna Madularea.
Userii Hi5, o alta categorie raspandita in online-ul autohton, ii considera modele pe userii de Facebook, insa cred ca regulile de acolo sunt prea rigide. "Hi5-ul este OTV-ul Romaniei, in ochii specialistilor: locul cu cea mai mare audienta, insa de care lumea se fereste. Sunt considerati indecenti si superficiali", spune lucrurilor pe nume Madularea. Specialistul Daedalus avertizeaza, totusi, ca Hi5 poate fi pentru unii utilizatori un loc al nostalgiilor, unde regasesti prietenii din liceu.
Valorile retelelor sociale in ochii romanilor
- Twitter = realizare, dezvoltare
- Facebook = stabilitate, apartenenta
- Hi5 = orientare catre sine
Pentru companiile care vor sa se indrepte inspre o retea sau alta pentru a se promova, Madularea are cateva sfaturi: "Brandurile care ofera inovatie, statut, intelepciune, aleg Twitter. Cele care mizeaza pe ingrijire, apartenenta, protectie merg inspre Facebook. Brandurile care vorbesc despre rasfat personal, sexualitate, popular ar face bine sa intre pe Hi5".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online