Carrefour s-ar putea retrage din America Latina, potrivit Le Monde
Data publicarii: 07-10-2009 | InternationalDistribuitorul Carrefour ia in considerare in mod serios sa-si cedeze magazinele din Brazilia, Argentina si Columbia, potrivit unui articol publicat in editia de joi a Le Monde, citat de Bloomberg, insa purtatorul de cuvant al grupului a refuzat sa comenteze informatia.
La finalul lui septembrie, cotidianul francez indicase ca numarul doi mondial din sectorul hipermarketurilor intentiona, de asemenea, sa se retraga din Asia.
Astfel, Le Monde afirma ca "problema nu a fost inca transata, dar Carrefour ia in calcul vanzarea magazinelor din America Latina. Proiectul este destul de avansat, iar Carrefour asteapta doua oferte", precizand, totodata, ca una dintre ele ar putea veni de la Wal-Mart, numarul 1 mondial pe piata hipermaketurilor.
Le Monde precizeaza, insa, ca o eventuala vanzare in bloc a afacerilor de pe pietele emergente este exclusa, in special pentru ca actionarii se tem ca ar da impresia destramarii grupului. Printre tarile emergente in care Carrefour este prezent se numara si Romania, unde grupul francez este liderul pietei hipermarketurilor.
Fondul Colony Capital si grupul Bernard Arnault (proprietar al LVMH), care detin impreuna 13,5% din capitalul Carrefour, au refuzat sa comenteze informatiile.
Unii analisti cred ca tranzactia s-ar putea cifra la circa 8 miliarde euro.
America Latina a contribuit cu 12% la profitul operational al Carrefour in 2008, iar vanzarile in regiune au crescut cu 26% anul trecut. Cererea in Franta, care aduce 44% din venituri, a crescut cu numai 1%.
Carrefour dezminte informatia ca ar avea in vedere cedarea activitatilor de pe pietele emergente
Grupul francez Carrefour, numarul doi mondial de pe piata de distributie, a dezmintit informatiile de presa, potrivit carora ar viza "cesiunea activitatile de pe pietele cu potential de crestere", potrivit unui comunicat al grupului, citat de AFP.
"Grupul nu are obiceiul sa comenteze zvonuri, dar, tinand cont de rezistenta lor, acesta dezminte ca ar ceda activitatile pe pietele cu potential de crestere. Grupul reaminteste ca strategia sa a fost validata complet de consiliul de administratie. Orientarile strategice prezentate in martie nu au fost schimbate: prioritatile geografice sunt Franta si celelalte tari din G4 (Italia, Spania, Belgia), iar pe termen mediu si lung pietele cu potential de crestere, Brazilia si China", a precizat Carrefour.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI