Almunia sustine ca euro a fost un scut eficient impotriva riscurilor de agravare a crizei
Data publicarii: 07-10-2009 | InternationalEuro a functionat ca un scut eficient impotriva riscurilor de agravare a crizei, insa tarile din zona euro trebuie acum sa-si coordoneze mai bine politicile economice si bugetare, pentru a favoriza o iesire rapida din criza, a declarat Joaquin Almunia, citat de AFP.
In raportul anual legat euro, comisarul european pentru afacerile economice si monetare a precizat ca armonizarea agendelor macroeconomice din cele 27 de tari ale Uniunii Europene va permite plasarea zonei euro pe un curs de crestere durabila si echilibrata.
"Euro a fost un scut crucial impotriva crizei, chiar si pentru tarile ce nu apartin zonei euro. Insa nu este suficient sa atenuam dezechilibrele interne si externe. Zona euro si Eurogrup trebuie sa faca un efort suplimentar pentru a privi politicile economice si bugetare ca pe un subiect comun", a declarat Almunia.
El sustine ca moneda europeana a protejat tarile ce au adoptat-o de turbulentele din pietele valutare si a permis tarilor aspirante sa devina membre ale zonei euro sa-si consolideze politicile macroeconomice.
Potrivit lui Almunia, criza a subliniat de asemenea vulnerabilitatea unora dintre tarile membre, care nu au depistat la timp unele dezechilibre macroeconomice.
Aceste dezechilibre risca sa se accentueze, daca procesul de consolidare a finantelor publice nu este luat in serios, daca reforma supravegherii financiare europene nu este realizata la timp si daca masurile de coordonare a politicilor economice se dovedesc ineficiente, a adaugat Almunia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online