Carrefour a anuntat ca se retrage de pe piata din Rusia
Data publicarii: 16-10-2009 | InternationalGrupul francez Carrefour, al doilea retailer mondial, a anuntat ca vrea sa-si vanda activitatile din Rusia si sa paraseasca aceasta piata, din lipsa perspectivelor de crestere, relateaza AFP.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre Bouchut, a declarat, intr-o conferinta de presa cu analistii, ca grupului nu are alte proiecte de vanzare de magazine, cu exceptia celor rusesti, pentru care costul de iesire nu ar trebui sa fie semnificativ. El a mai precizat ca activitatile Carrefour din Belgia ar putea sa-si revina.
Iesirea din Rusia - ce vizeaza vanzarea a doua hipermarketuri deschise in urma cu patru ani - "demonstreaza ca grupul Carrefour nu mai are mijloacele de a sustine costuri de deschidere importante, nici sa realizeze achizitii majore", a spus un analist, sub protectia anonimatului.
Frecventarea redusa a hipermarketurile sale franceze a adus Carrefour vanzari sub asteptari, iar grupul estimeaza ca profitul operational din 2009 va fi sub nivelul de 2,7-2,8 miliarde euro anuntat la finalul lunii iunie.
In trimestrul al treilea, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 24,02 miliarde euro, sub asteptarile pietei. Directorul general al Carrefour, Lars Olofsson, a subliniat ca desi contextul actual este dificil pe pietele din Europa de Vest, grupul a reusit sa-si majoreze cota de piata in Franta, iar pietele emergente, in special cele din America Latina, au o activitate dinamica.
Carrefour a realizat in Europa de Vest o cifra de afaceri de 6,35 miliarde euro, in scadere cu 6,5%. In schimb, in America de Sud, vanzarile grupului au crescut cu 5% in trimestrul al treilea, la 3,37 miliarde euro. In Asia, cifra de afaceri a Carrefour a scazut cu 6,4%, la aproape 1,8 miliarde euro in trimestrul al treilea, in timp ce pietele emergente din Europa Mediteraneana (Polonia, Tunisia, Romania, Grecia) au afisat un declin de 4,6% al vanzarilor, pana la 2,1 miliarde euro.
In total, in trimestrul al treilea, Carrefour a deschis sau a cumparat 197 de magazine noi.
In Romania, Carrefour a inregistrat vanzari de 809 milioane euro in primele noua luni ale anului, in scadere cu 1,2% fata de perioada ianuarie-septembrie 2008, in vreme ce in trimestrul trei vanzarile au fost de 277 milioane euro, mai mici cu 11%, a anuntat retailerul francez. Carrefour este prezent in Romania prin 23 hipermarketuri.
Saptamana aceasta, Carrefour a fost condamnat la plata unei amenzi civile de 2 milioane euro de catre tribunalul comercial din Evry, care a decis ca grupul a facturat in mod disproportionat servicii oferite furnizorilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI