Garda Financiara: 21 de dosare au fost inaintate organelor de urmarire penala intr-o saptamana
Data publicarii: Astazi, 16-08-2006![](/poze/3345.jpg)
In perioada raportata, actiunile de control desfasurate de Garda Financiara au vizat, cu prioritate, urmatoarele obiective/domenii de activitate: respectarea disciplinei financiar fiscale; respectarea normelor de comert; realitatea/ legalitatea unor operatiuni comerciale.
Pentru exemplificare, prezentam cateva cazuri semnificative, instrumentate recent de comisarii Garzii Financiare.
I. In urma controlului efectuat la SC Urgent Com Impex SRL Dambovita, comisarii Garzii Financiare au constatat un prejudiciu total de peste 347.462 RON, creat prin neinregistrarea tuturor livrarilor efectuate de acest agent economic si neachitarea catre bugetul de stat a obligatiilor fiscale aferente acestora.
Ca urmare a verificarilor incrucisate, efectuate in colaborare cu organele de politie, prin care s-a vizat corelarea datelor identificate in sistemul bancar, aferente acestor livrari, cu cele existente la beneficiarii SC Urgent Com Impex SRL Dambovita, comisarii Garzii Financiare au stabilit ca, in intervalul decembrie 2003 - iunie 2004, acest agent economic a comercializat catre un numar de noua societati comerciale, piei de animale in valoare totala de de peste 3.239.684 RON, inregistrand insa in evidentele financiar contabile proprii numai livrari de 1.404.695 RON.
Totodata, din control a rezultat si faptul ca, in mod ilegal, reprezentantii SC Urgent Com Impex SRL Dambovita au dedus TVA si in cazul pieilor de animale achizitionate de la persoane fizice, fapt ce a condus de asemenea la diminuarea obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat.
In fapt, din calculele efectuate de comisarii Garzii Financiare, a rezultat ca SC Urgent Com Impex SRL Dambovita a produs bugetului de stat un prejudiciu total (TVA si impozit pe profit) de peste 347.462 RON.
In vederea calcularii tuturor obligatiilor fiscale ce revin societatii verificate, actul de control a fost transmis D.G.F.P. Dambovita, iar avand in vedere natura faptelor constatate, a fost sesizat Parchetul de pe langa Tribunalul Judetean Dambovita.
II. O situatie similara s-a inregistrat la SC Alin Cereal SRL Constanta, unde comisarii Garzii Financiare au constatat prejudicierea bugetului de stat prin neinregistarea unor livrari de cereale si ingrasaminte, insumand valoric peste 1.402.473 RON.
Astfel, prin verificari incrucisate, comisarii Garzii Financiare au constatat ca, desi SC Alin Cereal SRL Constanta a desfasurat activitate comerciala, constand in livrari repetate de cereale si ingrasaminte, societatea are comportamentul fiscal al unei firme “fantoma”, in sensul ca nu functioneaza la sediul social declarat, nu a inregistrat si raportat veniturile realizate iar reprezentantii sai se sustrag in mod sistematic controlului.
In consecinta, prin calculele efectuate pe baza datelor din facturile de livrare identificate la terti, comisarii Garzii Financiare au stabilit ca SC Alin Cereal SRL Constanta a eludat la plata catre bugetul de stat obligatii fiscale (TVA si impozit pe profit) insumand peste 412.493 RON.
Fata de cele constatate, pentru continuarea cercetarilor, a fost sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Constanta, iar pentru calcularea tuturor obligatiilor fiscale ce revin societatii verificate, actul de control a fost transmis DGFP Constanta.
III. In perioada raportata, au fost continuate controalele inopinate, desfasurate atat in zona complexelor comerciale, cat si in cadrul zonelor de magazinaj-depozitare adiacente acestora, actiuni in cursul carora s-a vizat in mod prioritar verificarea modului in care sunt respectate normele de comert si disciplina fiscala, cat si provenienta licita a marfurilor depozitate/comercializate.
Un prim exemplu in acest sens il constituie actiunea de control inopinat efectuata in cadrul complexului comercial “Etor” din Bucuresti. Astfel, inca din momentul descinderii in perimetrul acestuia, comisarii din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare au identificat o autoutilitara, care incerca sa paraseasca in graba zona, insistand sa treaca de filtrul de blocaj instituit de echipa de control.
Trecandu-se la verificarea incarcaturii autovehicolului in cauza, s-a constatat ca aceasta era formata din 5.705 pachete de tigari din import, diverse sortimente, fara banderola de marcaj sau cu marcaj necorespunzator, aspect ce a condus la confiscarea, conform prevederilor legale, a intregii cantitati de tigari transportate.
Verificarile au fost continuate si in alveolele destinate depozitarii si/sau comercializarii marfurilor. Astfel, urmare abaterilor de la cadrul legal constatate, au fost ridicate in vederea confiscarii marfuri diverse, respectiv:
- 8.428 pachete tigari nemarcate sau marcate necorespunzator;
- 291 pachete continand cafea sau cafea instant, avand o greutate totala de peste 105 Kg;
- alte bunuri (whiskey, anvelope auto, monitoare PC).
Intr-o estimare initiala, valoarea totala a marfurilor confiscate depaseste suma de 50.000 RON.
Un alt exemplu il constituie controlul inopinat efectuat in zona pietei Sudului din Capitala, ocazie cu care au fost identificate un numar total de 4.587 pachete de tigari nemarcate, expuse la vanzare sau depozitate in baracile localizate in zona pietei.
Fata de cele constatate, intreaga cantitate de tigari a fost confiscata, au fost aplicate amenzi contraventionale in suma de 20.000 RON iar in cazul unui agent economic s-a luat si masura complementara a suspendarii activitatii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice