IMM-urile s-au reorientat de la credite spre depozite, pe timp de criza, potrivit unui studiu
Data publicarii: 20-10-2009 | AfaceriPonderea IMM-urilor care au apelat la credite bancare in trimestrul I in Romania a scazut la 84% de la 89% in perioada similara din 2008, in vreme ce numarul IMM-urilor care si-au facut depozite bancare raportat la totalitatea IMM-urilor a crescut de la 47% la 55% in acelasi interval.
In clasamentul la nivelul Europei Centrale si de Est (ECE) privind gradul de utilizare a creditelor pe segmentul IMM, Romania se situeaza in continuare pe primul loc, fiind urmata de Austria, Croatia si Slovacia, pe ultimele doua locuri situandu-se Ungaria si Cehia, potrivit unui studiu efectuat de compania de sondaje IMAS si publicat de Banca Comerciala Romana (BCR).
Pe partea de utilizare a depozitelor, Romania se situeaza pe locul patru, dupa Slovacia - care se situeaza in fruntea clasamentului, Cehia si Austria, pe ultimele doua locuri fiind Cehia si Ucraina.
Erste Group, care controleaza BCR, lucreaza cu aproximativ 800.000 de clienti din categoria intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) in ECE si are o cota de piata de circa 29% pe acest segment. De asemenea, 15% din IMM-uri sunt clienti cu credite ai Erste Group.
Totodata, BCR are o cota de piata de 28% pe piata din Romania pe segmentul IMM, iar 24% dintre aceste companii au credite la BCR.
Microintreprinderile si IMM-urile folosesc in medie cate noua produse bancare, mai arata studiul IMAS, care a fost realizat in lunile februarie-martie din 2008, respectiv 2009, si reflecta evolutia anuala la nivelul trimestrelor I.
"Adaptarea la specificul regional si politica apropierii de client sunt avantaje competitive pe care vrem sa le pastram in strategia pe retail. Criza financiara va duce la o revenire a practicii de a derula toate afacerile prin intermediul unei singure banci principale, cu care s-a construit o relatie de durata", a spus Thomas Uher, membru in consiliul de administratie al Erste Bank Austria responsabil de segmentul corporativ.
Potrivit oficialilor bancii, strategia BCR pe segmentul IMM se axeaza pe trei canale, respectiv calitatea serviciilor si intelegerea clientilor, gestionarea riscului si canalele de distributie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online