IMM-urile s-au reorientat de la credite spre depozite, pe timp de criza, potrivit unui studiu
Data publicarii: 20-10-2009 | AfaceriPonderea IMM-urilor care au apelat la credite bancare in trimestrul I in Romania a scazut la 84% de la 89% in perioada similara din 2008, in vreme ce numarul IMM-urilor care si-au facut depozite bancare raportat la totalitatea IMM-urilor a crescut de la 47% la 55% in acelasi interval.
In clasamentul la nivelul Europei Centrale si de Est (ECE) privind gradul de utilizare a creditelor pe segmentul IMM, Romania se situeaza in continuare pe primul loc, fiind urmata de Austria, Croatia si Slovacia, pe ultimele doua locuri situandu-se Ungaria si Cehia, potrivit unui studiu efectuat de compania de sondaje IMAS si publicat de Banca Comerciala Romana (BCR).
Pe partea de utilizare a depozitelor, Romania se situeaza pe locul patru, dupa Slovacia - care se situeaza in fruntea clasamentului, Cehia si Austria, pe ultimele doua locuri fiind Cehia si Ucraina.
Erste Group, care controleaza BCR, lucreaza cu aproximativ 800.000 de clienti din categoria intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) in ECE si are o cota de piata de circa 29% pe acest segment. De asemenea, 15% din IMM-uri sunt clienti cu credite ai Erste Group.
Totodata, BCR are o cota de piata de 28% pe piata din Romania pe segmentul IMM, iar 24% dintre aceste companii au credite la BCR.
Microintreprinderile si IMM-urile folosesc in medie cate noua produse bancare, mai arata studiul IMAS, care a fost realizat in lunile februarie-martie din 2008, respectiv 2009, si reflecta evolutia anuala la nivelul trimestrelor I.
"Adaptarea la specificul regional si politica apropierii de client sunt avantaje competitive pe care vrem sa le pastram in strategia pe retail. Criza financiara va duce la o revenire a practicii de a derula toate afacerile prin intermediul unei singure banci principale, cu care s-a construit o relatie de durata", a spus Thomas Uher, membru in consiliul de administratie al Erste Bank Austria responsabil de segmentul corporativ.
Potrivit oficialilor bancii, strategia BCR pe segmentul IMM se axeaza pe trei canale, respectiv calitatea serviciilor si intelegerea clientilor, gestionarea riscului si canalele de distributie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale