Grupurile de comunicare semnaleaza finalul crizei
Data publicarii: 02-11-2009 | MediaPotrivit rezultatelor financiare din cel de-al treilea trimestru al acestui an, gigantii din domeniul publicitatii au inregistrat scaderi mai moderate fata de trimestrul al doilea. Conglomeratele Omnicom, Interpublic, WPP si Publicis si-au prezentat recent datele financiare trimestriale. Nu au fost inregistrate cresteri, dar analistii devin optimisti.
Odata ce s-au confruntat cu criza economica, companiile au inceput sa taie, mai intai, din bugetele de publicitate. Motiv pentru care, atat la nivel international cat si local, declinul financiar a fost resimtit in primul rand de companiile de comunicare.
Tot ele pot fi un bun barometru al trecerii peste recesiune. Desi nu au inregistrat cresteri, sefii marilor grupuri isi arata optimismul in ceea ce priveste viitorul companiilor pe care le conduc.
"Industria de publici-ta-te a inceput sa-si revina, dar evolutia sa va fi inceata si progresiva. Primele cresteri ar trebui sa fie vazute in cea de-a doua jumatate a anului 2010", a declarat Maurice Levy, Chief Executive Officer (CEO) al grupului Publicis.
Potrivit raportului financiar trimestrial al Publicis, cele mai slabe rezultate au fost inregistrate in aceasta vara. Gru-pul francez de comunicare, prezent in Romania prin companiile Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom si ZenithMedia, a avut in cel de-al treilea trimestru al acestui an venituri de 1,04 miliarde de euro, in scadere cu 7,4% fata de acelasi trimes-tru din 2008.
Aproape jumatate din totalul veniturilor a provenit din operatiunile dezvoltate in America de Nord. Cea mai severa scadere din aceasta perioada a fost inregistrata de serviciile de PR si organizarea de evenimente.
WPP are cele mai mari venituri
Cele mai mari venituri din cel de-al treilea trimestru au fost inregistrate de WPP. Conglomeratul care detine in Romania grupul Ogilvy si agentiile Grey Bucuresti (publicitate), MediaCom (media) si Mediaedge:cia (media) a inregistrat venituri de 2,18 miliarde de euro, in scadere cu 8,7%.
Veniturile companiei, prezentate in lire, au fost transformate in euro la cursul din ultima zi a lunii septembrie. In cel de-al treilea trimestru evolutia companiei s-a imbunatatit fata de trimestrul anterior. Mai mult, Martin Sorrell, CEO al WPP, estimeaza cresteri si mai mari in cel de-al patrulea trimestru al acestui an, dar si in 2010, datorita sprijinului oferit de autoritatile statelor aflate in criza.
Si totusi, marea incercare a acestor grupuri va fi in momentul in care guvernele si bancile centrale vor decide sa reduca sau sa retraga suportul financiar.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI