BMW a raportat un profit trimestrial mai mic cu 74%, dupa ce criza a redus cererea de masini de lux
Data publicarii: 03-11-2009 | InternationalBayerische Motoren Werke (BMW), cel mai mare constructor de autoturisme de lux din lume, a afisat o scadere a profitului cu 74% pentru al treilea trimestru, in contextul in care recesiunea a redus cererea de automobile scumpe, relateaza Bloomberg.
BMW a anuntat ca profitul a scazut la 76 milioane euro, sau 12 centi/actiune, de la 296 milioane euro, sau 45 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile au scazut cu 6,6%, la 11,8 miliarde euro, a mai anuntat BMW.
Primele de casare acordate de guverne au sustinut cererea de modele mai ieftine, precum Volkswagen Golf, disponibil la 17.000 euro, fara a ajuta la cresterea cererii pentru masinile mai scumpe, precum sedanul BMW seria 7, cu un pret de 73.000 euro. BMW a reactionat la declinul vanzarilor prin scaderea productiei, reducand programul de lucru pentru un sfert dintre angajati.
Divizia auto a grupului a inregistrat o pierdere inainte de taxe si impozite de 76 milioane euro, fata de un profit de 141 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.
Pierderea este in contrast cu rezultatul principalului concurent, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler, care si-a triplat castigurile inainte de taxe si impozite in al treilea trimestru, la 355 milioane euro.
O revenire a pietei din China a prevenit scaderea vanzarilor in septembrie, cand livrarile au crescut pentru prima oara in acest an, determinand grupul sa puna capat scaderii productiei. Vanzarile de autoturisme BMW au scazut in al treilea trimestru cu 0,4%, la 334.000 unitati.
Grupul prevede ca vanzarile vor scadea in acest an cu 10-15%. Cu toate acestea, BMW considera ca disponibilizarile efectuate anul trecut ii vor permite sa inregistreze profit pentru intregul an 2009.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial