Metro a afisat un profit in scadere cu 61%, pe fondul cheltuielilor slabe de consum din Europa
Data publicarii: 03-11-2009 | InternationalMetro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ca profitul din al treilea trimestru a scazut cu 61%, in contextul in care cresterea somajului a afectat nivelul cheltuielilor de consum in Europa, si nu prevede o imbunatatire a afacerilor in acest an, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut in trimestrul ce s-a incheiat pe 30 septembrie la 72 milioane euro, sau 22 centi/actiune, de la 183 milioane euro, sau 39 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, un profit trimestrial de 89 milioane euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.
Veniturile au scazut cu 4,6%, la 15,6 miliarde euro.
Vanzarile cu amanuntul din Germania, sursa a circa 40% din veniturile Metro, au scazut pentru a doua luna consecutiv in septembrie, dupa ce companiile au redus programul de lucru, consumatorii dispunand de mai putini bani pentru cheltuieli.
Castigurile grupului german, care s-a extins puternic in Europa de Est, inclusiv in Romania, au fost afectate si de deprecierea unor monede din aceasta regiune, mai ales a rublei rusesti si a zlotului polonez.
Thomas Rosenke, analist in cadrul WestLB, considera ca afacerile Metro dion Germania isi vor mentine persepctiva sumbra in viitorul apropiat si ca mediul de afaceri din Europa de Est va ramane, de asemenea, dificil.
Metro, ce nu a oferit estimari pentru acest an, din cauza crizei economice, a precizat ca mediul de afaceri nu se va ameliora "semnificativ" in acest trimestru. Metro si-a mentinut perspectivele pe termen mediu, ce presupun o crestere a profitului operational cu peste 8% si a veniturilor cu cel putin 6%.
Divizia de electronice Media Markt/Saturn a inregistrat un profit trimestrial inainte de taxe si impozite in scadere cu 2,1%, la 114 milioane euro, in cadrul, iar divizia de hypermarketuri Real si-a redus pierderile. Profitul operational din cadrul diviziei Cash & Carry, cea mai mare din punctul de vedere al vanzarilor, a scazut de la 194 milioane euro la 171 milioane euro.
Vanzarile au scazut cu 1,8% in Germania si cu 6,3% in afara tarii. Vanzarile din Europa de Est au scazut cu peste 15% in euro, desi veniturile calculate in valuta locala au crescut cu 0,7%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere