Metro a afisat un profit in scadere cu 61%, pe fondul cheltuielilor slabe de consum din Europa
Data publicarii: 03-11-2009 | InternationalMetro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ca profitul din al treilea trimestru a scazut cu 61%, in contextul in care cresterea somajului a afectat nivelul cheltuielilor de consum in Europa, si nu prevede o imbunatatire a afacerilor in acest an, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut in trimestrul ce s-a incheiat pe 30 septembrie la 72 milioane euro, sau 22 centi/actiune, de la 183 milioane euro, sau 39 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, un profit trimestrial de 89 milioane euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.
Veniturile au scazut cu 4,6%, la 15,6 miliarde euro.
Vanzarile cu amanuntul din Germania, sursa a circa 40% din veniturile Metro, au scazut pentru a doua luna consecutiv in septembrie, dupa ce companiile au redus programul de lucru, consumatorii dispunand de mai putini bani pentru cheltuieli.
Castigurile grupului german, care s-a extins puternic in Europa de Est, inclusiv in Romania, au fost afectate si de deprecierea unor monede din aceasta regiune, mai ales a rublei rusesti si a zlotului polonez.
Thomas Rosenke, analist in cadrul WestLB, considera ca afacerile Metro dion Germania isi vor mentine persepctiva sumbra in viitorul apropiat si ca mediul de afaceri din Europa de Est va ramane, de asemenea, dificil.
Metro, ce nu a oferit estimari pentru acest an, din cauza crizei economice, a precizat ca mediul de afaceri nu se va ameliora "semnificativ" in acest trimestru. Metro si-a mentinut perspectivele pe termen mediu, ce presupun o crestere a profitului operational cu peste 8% si a veniturilor cu cel putin 6%.
Divizia de electronice Media Markt/Saturn a inregistrat un profit trimestrial inainte de taxe si impozite in scadere cu 2,1%, la 114 milioane euro, in cadrul, iar divizia de hypermarketuri Real si-a redus pierderile. Profitul operational din cadrul diviziei Cash & Carry, cea mai mare din punctul de vedere al vanzarilor, a scazut de la 194 milioane euro la 171 milioane euro.
Vanzarile au scazut cu 1,8% in Germania si cu 6,3% in afara tarii. Vanzarile din Europa de Est au scazut cu peste 15% in euro, desi veniturile calculate in valuta locala au crescut cu 0,7%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online