Metro a afisat un profit in scadere cu 61%, pe fondul cheltuielilor slabe de consum din Europa
Data publicarii: 03-11-2009 | InternationalMetro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ca profitul din al treilea trimestru a scazut cu 61%, in contextul in care cresterea somajului a afectat nivelul cheltuielilor de consum in Europa, si nu prevede o imbunatatire a afacerilor in acest an, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut in trimestrul ce s-a incheiat pe 30 septembrie la 72 milioane euro, sau 22 centi/actiune, de la 183 milioane euro, sau 39 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, un profit trimestrial de 89 milioane euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.
Veniturile au scazut cu 4,6%, la 15,6 miliarde euro.
Vanzarile cu amanuntul din Germania, sursa a circa 40% din veniturile Metro, au scazut pentru a doua luna consecutiv in septembrie, dupa ce companiile au redus programul de lucru, consumatorii dispunand de mai putini bani pentru cheltuieli.
Castigurile grupului german, care s-a extins puternic in Europa de Est, inclusiv in Romania, au fost afectate si de deprecierea unor monede din aceasta regiune, mai ales a rublei rusesti si a zlotului polonez.
Thomas Rosenke, analist in cadrul WestLB, considera ca afacerile Metro dion Germania isi vor mentine persepctiva sumbra in viitorul apropiat si ca mediul de afaceri din Europa de Est va ramane, de asemenea, dificil.
Metro, ce nu a oferit estimari pentru acest an, din cauza crizei economice, a precizat ca mediul de afaceri nu se va ameliora "semnificativ" in acest trimestru. Metro si-a mentinut perspectivele pe termen mediu, ce presupun o crestere a profitului operational cu peste 8% si a veniturilor cu cel putin 6%.
Divizia de electronice Media Markt/Saturn a inregistrat un profit trimestrial inainte de taxe si impozite in scadere cu 2,1%, la 114 milioane euro, in cadrul, iar divizia de hypermarketuri Real si-a redus pierderile. Profitul operational din cadrul diviziei Cash & Carry, cea mai mare din punctul de vedere al vanzarilor, a scazut de la 194 milioane euro la 171 milioane euro.
Vanzarile au scazut cu 1,8% in Germania si cu 6,3% in afara tarii. Vanzarile din Europa de Est au scazut cu peste 15% in euro, desi veniturile calculate in valuta locala au crescut cu 0,7%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale