Veniturile Romtelecom s-au diminuat cu 7,2% dupa primele noua luni, la 609,4 milioane euro
Data publicarii: 05-11-2009 | AfaceriVeniturile Romtelecom din primele noua luni ale anului au scazut cu 7,2% comparativ nu perioada similara a anului trecut, la 609,4 milioane euro, datorita, in principal, scaderii cu 15% a incasarilor pe segmentul voce din trimestrul III, reiese din raportul financiar al OTE.
Conform raportului actionarului majoritar al OTE, care detine 54,01% din actiunile Romtelecom, profitul OIBDA (inainte de includerea deprecierii si a amortizarii) al operatorului roman de telecomunicatii a crescut cu 2,9% in perioada ianuarie-septembrie, de la 196,3 milioane euro la 201,9 milioane euro.
Totodata, numarul de linii de telefonie fixa Romtelecom a scazut, in perioada ianuarie-septembrie, cu 5,6% comparativ cu primele noua luni din 2008, la 2,808 milioane unitati.
La nivelul celui de-al treilea trimestru, veniturile Romtelecom au scazut la 200,7 milioane euro, de la 214 milioane euro in perioada corespunzatoare a anului trecut, iar profitul OIBDA s-a redus cu 6,8% , de la 71,9 milioane euro la 67 milioane euro. "In trimestrul trei 2009, in comparatie cu trimestrul trei 2008, Romtelecom a inregistrat o scadere a veniturilor de putin peste 6%, in linie cu obiectivul nostru din acest an de a avea o scadere a veniturilor companiei datorata situatiei economice situata sub rata de scadere a PIB-ului Romaniei", a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Acesta a mai considerat rezultatele dupa noua luni ca fiind un efect al reducerii costurilor. "Rezultatele pe primele noua luni ale anului 2009 arata ca avansam cu strategia noastra de consolidare a liniilor de business care nu sunt traditionale, ca internetul broadband si televiziunea digitala, in acelasi timp mentinand cat de stabil posibil business-ul traditional de telefonie fixa. Luand in considerare conditiile de piata dure in care opereaza Romtelecom, devenite si mai dificile din cauza crizei economice, consideram aceste rezultate ca un bun efect al tuturor eforturilor pe care le-am facut pentru a reduce cat mai mult posibil costurile, pentru a mentine cat de stabile posibil veniturile si pentru a oferi clientilor cele mai potrivite propuneri pentru aceasta perioada", a mai spus Ioannidis.
Directorul general al operatorului roman de telecomunicatii a mai spus ca Romtelecom a inregistrat in trimestrul trei o crestere cu 7% a numarului de unitati generatoare de venituri in comparatie cu acelasi trimestru al anului anterior.
"Ca rezultat, rata de renuntare la liniile fixe s-a mentinut la 2%, in timp ce numarul clientilor xDSL a depasit 750.000 (in crestere cu 32% fata de trimestrul trei 2008), iar numarul clientilor de televiziune a ajuns la 831.000 (cu 49% mai multi decat in acelasi trimestru al anului trecut). Numarul conexiunilor VPN a crescut de asemenea cu 20%, conducand la o crestere cu 5% a veniturilor corespunzatoare", a precizat Ioannidis.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial