Cifra de afaceri a Petrom scade cu 27% la noua luni, profitul coboara cu o treime
Data publicarii: 10-11-2009 | AfaceriInstrumentele de acoperire a riscului au sustinut in primele noua luni profitul net al Petrom, care a scazut totusi cu o treime, pana la 1,54 miliarde lei (364 milioane euro), in conditiile in care afacerile companiei petroliere s-au comprimat cu 27%, la 9,46 miliarde lei (2,24 miliarde euro).
Petrom raportase in perioada ianuarie - septembrie 2008 un rezultat net de 2,29 miliarde lei, la o cifra de afaceri de 13 miliarde lei.
"In ciuda conditiilor economice nefavorabile, in trimestrul al treilea am inregistrat rezultate bune, sustinute de efectele raspunsului prompt la deteriorarea mediului: instrumente pentru acoperirea riscului pretului la titei in 2009, ajustarea costurilor si a operatiunilor, precum si asigurarea finantarii pentru proiectele cheie", a declarat directorul general al petrom, Mariana Gheorghe.
De asemenea, Petrom a inceput productia la sondele offshore Delta 6 si Lebada Vest 4, ceea ce a contribuit la inversarea tendintei de scadere a productiei. Compania si-a redus totodata costurile de productie si si-a consolidat pozitia pe piata de retail a carburantilor.
Pe de alta parte, veniturile totale s-au diminuat cu 29% in primele trei trimestre, la 10,68 miliarde lei (2,52 miliarde euro), comparativ cu incasarile din perioada similara a anului trecut, de 15,08 miliarde lei. In schimb, compania si-a redus cheltuielile cu 27%, de la 12,23 miliarde lei, la 8,94 miliarde lei (2,11 miliarde euro).
De asemenea, investitiile s-au redus cu 42% in primele noua luni, de la 4,64 miliarde lei, pana la 2,71 miliarde lei (641 milioane euro).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online