CC cerceteaza posibile intelegeri pe piata comercializarii produselor preplatite de telefonie mobila
Data publicarii: 13-11-2009 | ActualitateConsiliul Concurentei (CC) a declansat doua investigatii avand ca obiect posibile intelegeri pe piata comercializarii produselor preplatite de telefonie mobila, informeaza consiliul intr-un comunicat.
"O investigatie a fost declansata ca urmare a unei plangeri si are ca obiect o posibila intelegere intre Orange Romania SA si distribuitorii acesteia de a nu vinde catre anumiti agenti economici. Cea de a doua investigatie a fost declansata din oficiu si vizeaza posibile practici anticoncurentiale prin stabilirea preturilor de revanzare si intelegeri intre agentii economici implicati pe intreg lantul de distributie al SC Orange Romania SA, SC Vodafone Romania SA si SC Cosmote Mobile Telecommunications SA", se precizeaza in comunicat.
Autoritatea de concurenta are in analiza, din anul 2006, un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de catre companiile Orange, Vodafone si Romtelecom pe piata serviciului de terminare a apelurilor la puncte fixe/mobile in propria retea publica de telefonie.
In cadrul acestor investigatii, Consiliului Concurentei a efectuat inspectii inopinate atat la sediile celor trei operatori de telefonie, cat si ale unor distribuitori de produse preplatite de telefonie mobila. Documentele si declaratiile ridicate in cadrul acestor inspectii se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurii specifice investigatiei.
"Intelegerile de acest tip reprezinta o abatere de la principiul liberei concurente, avand ca efect cresterea preturilor si reducerea posibilitatii de alegere a produselor de catre consumatori. Daca aceste practici vor fi confirmate, Consiliul Concurentei va sanctiona companiile vinovate cu amenzi ce pot ajunge pana la 10% din cifra de afaceri", a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial