Economia Japoniei a crescut pentru al doilea trimestru la rand, cu 1,2%
Data publicarii: 16-11-2009 | InternationalProdusul intern brut (PIB) al Japoniei a continuat sa creasca pentru al doilea trimestru la rand, in perioada iulie-septembrie, cu 1,2% fata de intervalul aprilie-iunie 2009, ceea ce confirma iesirea din recesiune a economiei nipone, potrivit statisticilor oficiale publicate luni si citate de AFP.
Fata de trimestrul al treilea din 2008, cresterea economica de 4,8% - potrivit datelor publicate de biroul premierului nipon - a fost de doua ori mai mare decat media asteptarilor economistilor si reprezinta cel mai important avans din ultimii doi ani si jumatate.
Exporturile nete au crescut cu 3,4% fata de trimestrul anterior, stimulate de planurile de relansare economica puse in practica de numeroase guverne din strainatate, care au antrenat, cu precadere, o cerere mai mare de masini japoneze. Consumul intern a progresat, la randu-i, cu 0,7%, sustinut de masurile de redresare din Japonia, iar investitiile de capital au sporit cu 1,6%, a mai precizat guvernul nipon.
In trimestrul al doilea, economia Japoniei crescuse cu 0,7%, potrivit datelor revizuite, fapt ce a pus capat celor 12 luni de recesiune, cea mai lunga si cea mai profunda traversata de statul nipon dupa 1945.
Cu toate acestea, investitorii raman sceptici in ce priveste redresarea economica dupa 2010, cand masurile anticriza promovate de guvern vor fi oprite, a precizat economistul-sef pentru Japonia al bancii Calyon, Susumu Kato.
Statisticile publicate luni indica, de altfel, ca Japonia ramane inca a doua economie mondiala, in fata Chinei, dar, potrivit estimarilor, aceasta din urma ar putea sa-i ia locul in 2010 sau 2011.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online